عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری:

هدف مجلس آینده فتح پاستور است/ بعید می‌دانم رهبری اجازه دهند استیضاحی صورت بگیرد/ برای اصولگرایان حتی یک سوم نمایندگان اصلاح‌طلب هم قابل تحمل نبود

۱۳۹۸/۱۲/۰۶ - ۱۰:۳۸:۲۹
کد خبر: ۹۶۹۱۵۲
هدف مجلس آینده فتح پاستور است/ بعید می‌دانم رهبری اجازه دهند استیضاحی صورت بگیرد/ برای اصولگرایان حتی یک سوم نمایندگان اصلاح‌طلب هم قابل تحمل نبود
عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری می‌گوید: هدف مجلس آینده، سرنگون کردن دولت روحانی نیست بلکه تعیین جایگزین برای روحانی است.

«داریوش قنبری»، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری، درباره رابطه مجلس آینده و دولت به خبرنگار خبرگزاری برنا گفت: قابل پیش‌بینی است که تقابلی جدی میان مجلس و دولت شکل خواهد گرفت. خیلی از نمایندگان مجلس یازدهم از دولت کینه به دل دارند یعنی از حد اختلاف فکری هم گذشته‌اند و به تقابل رسیده‌اند. 

قنبری تقابل‌ها را جدی پیش‌بینی نکرد و اظهار کرد: باید ببینیم که مکانیزم‌های حل منازعه که در اختیار رهبری است به شکلی فعال خواهد شد. با توجه به مکانیزم‌های موجود، تقابلی که دولت را با مشکلات جدی مواجه کند، به وجود نخواهد آمد، هرچند که برخی از نمایندگان چنین چیزی را خواستار باشند.

او افزود: مکانیزم‌های حل اختلافی که در قانون اساسی ما پیش‌بینی شده، طوری هست که اجازه نمی‌دهد شرایط کشور به سمت تقابل قوا به شکل بحرانی، سوق پیدا کند. ممکن است سوال از رئیس‌جمهور یا استیضاح وزرا در دستور کار قرار گیرد یا نطق‌های تندتری علیه دولت صورت گیرد، همه این موارد قابل پیش‌بینی است. 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب استیضاح دولت را منتفی دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به شناختی که از دیدگاه‌های رهبری دارم، بعید می‌دانم رهبری اجازه دهند که استیضاحی صورت بگیرد. ایشان معتقدند که دولت‌ها باید کار خودشان را به صورت کامل انجام دهند. دولت با چالش‌های عدیده‌ای مواجه است و در این شرایط اگر کسی، سیاسی به وضعیت نگاه نکند، دولت باید مورد کمک و مساعدت قرار بگیرد.

عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری با بیان اینکه نمایندگان مجلس آینده لبه انتقادات را تند و تیزتر خواهد کرد، بیان کرد: چراکه هدف مجلس آینده، سرنگون کردن دولت روحانی نیست بلکه تعیین جایگزین برای روحانی است. هدف مجلس آینده، فتح پاستور است.

قنبری با بیان اینکه پیش‌تر شاهد استراتژی بی‌اثر کردن مجلس دهم بودیم، افزود: آنقدر بر سر مجلس دهم کوبیدند که یک مجلس تماما اصولگرا شکل گرفت. با اینکه مجلس دهم هم تماما اصلاح‌طلب نبود اما برای اصولگرایان، حتی یک سوم نمایندگان اصلاح‌طلب هم قابل تحمل نبود. یک جریان به دنبال این بود که اصولگراهای تندتر و به تعبیر خودشان انقلابی را جایگزین اصلاح‌طلبان مجلس کنند که به هدف‌شان رسیدند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: در راستای همین استراتژی بی‌اعتبار کردن دولت در دستور کار مجلس آینده و طیف تند و افراطی اصولگرا قرار می‌گیرد که بتوانند با پایگاه رای محدود، برنده انتخابات ۱۴۰۰ شوند، بنابراین یاس و ناامیدی نسبت به دولت را از طریق تریبون‌هایی که در اختیار دارند، توسعه خواهند داد. ساقط کردن دولت برای آنها به لحاظ افکار عمومی مطلوب نخواهد بود و بعد هم رهبری، اجازه چنین کاری را نخواهند داد. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز