مدیر سابق شبکه المیادین:

ایران در عرصه پزشکی پیشرفت می‌کند و ما در عرصه فحش دادن!

۱۳۹۸/۱۲/۰۶ - ۰۷:۴۵:۴۱
کد خبر: ۹۶۹۲۵۶
ایران در عرصه پزشکی پیشرفت می‌کند و ما در عرصه فحش دادن!
مدیر سابق شبکه المیادین در واکنش به تلاش رسانه ای عده ای در لبنان تحت حمایت آمریکا و عربستان در سیاه نمایی شدید درخصوص شیوع ویروس کرونا در ایران، یادداشتی تحت عنوان " ایران درعرصه پزشکی و دارو پیشرفت می کند، نوشت.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، سامی کلیب در این یادداشت ضمن اشاره به سیاه نمایی های رسانه ای درخصوص انتشار ویروس کرونا در ایران و جنجال رسانه ای که در این خصوص در لبنان رخ داده است تاکید کرد: زمانی که مشاهده می کنیم که به رغم تحریم های 40 ساله ایران در چه جایگاهی قرار گرفته است، ما به عنوان یک کشور عربی در کجا، باید از خودمان خجالت بکشیم چرا که پول و قدرت انسانی و فضای مناسب برای تولید دارو داریم اما هیچ دستاوردی در این زمینه نداشته ایم.

در این یادداشت تاکید شده است که از سال 2005 ایران 50 درصد از تحقیقات علمی و دانشگاهی داخلی را در راستای حل و فصل مشکلات داخلی خود استفاده کرده است و بر اساس طرح 2010 -2015 روی پژوهش های علما و پژوهشگران تمرکز داشته است که در این طرح نیز روی آموزش زنان تاکید شده بود و بر اساس گزارش یونسکو در سال 2012 ، 40 درصد از فارغ التحصیلان دکترا در ایران در حوزه سلامت زنان بودند و شمار پژوهشگران به 2000 نفر در سال افزایش یافت که یک چهارم آنها زنان ایرانی بودند.

سامی کلیب همچنین تاکید کرد که پس از افزایش سه برابری جمعیت در ایران از سال 1960 میلادی، مسئولان طرح تحول سلامت را در سال 2014 ارائه کردند و همچنین 11 داروی اساسی تولید کردند.

در سال 2016 نیز ایران نظام درج اطلاعات غذایی را برای جلوگیری از زیاده روی در مصرف شکر و نمک نهادینه کرد چنانکه میزان نمک در پنیر از 4 درصد به 2 درصد کاهش یافت.

در این گزارش آمده است:

-ایران 96 درصد از مواد دارویی و بهداشتی مورد نیازش را خود تولید می کند؛ آیا یک کشور عربی وجود دارد که بتواند همچنین اقدامی را انجام دهد؟

-ایران جزء 10 کشور برتر پیوند کبد در دنیاست و در سالهای اخیر هزاران عملیات پیوند اعضا در این کشور انجام شده است.

-مرکز علوم اعصاب شناختی ایران در مرتبه 19 جهانی در عرصه مقالات علمی و در رتبه اول منطقه قرار دارد.

-از سال 2003 طرح گردشگری پزشکی در ایران کلید خورد و امید می رود که این طرح تا سال 2025، 25 میلیارد دلار برای ایران درآمد داشته باشد.

-ایران از کشورهای پیشرو در درمان ناباروی است.

-دانشگاه های ایران پذیرای بیش از 4هزار دانشجوی خارجی در رشته های تخصصی پزشکی است

-طبق گزارش رویترز ایران از آغاز سال 2013، با 2925 مقاله علمی –تخصصی تبه هفدهم را در تولید علم کسب کرد.

-ایران در سال 2011 حدود6.3میلیارد دلار به پژوهش های علمی اختصصاص داد.

در پایان سامی کلیب ابراز امیدواری کرده است که هم سلکی هایش در رسانه های عربی این حقایق را درخصوص پیشرفتهای علمی و پزشکی در ایران دریابند و کشورهای همجوار و حاشیه خلیج فارس به جای فرافکنی به فکر پیشرفت خود در عرصه های علمی باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز