رئیس فرودگاه بین‌ المللی رفیق حریری بیروت:

لبنان نمی‌تواند پروازها به ایران را متوقف کند

۱۳۹۸/۱۲/۰۶ - ۲۰:۲۱:۵۰
کد خبر: ۹۶۹۷۲۷
لبنان نمی‌تواند پروازها  به ایران را متوقف کند
ظرف امروز و روزهای گذشته برخی طرف‌های سیاسی و رسانه‌ای درخواست کردند تمام پرواز ها بین لبنان و ایران متوقف شود حال آن که خواستار توقف پرواز ها از دیگر کشورها نشدند که ویروس کرونا در آن جا شایع شده است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، رسانه های لبنان سه شنبه شب به نقل از «فادی الحسن» رئیس فرودگاه بین‌ المللی رفیق حریری بیروت نوشتند: لبنان نمی‌تواند پرواز ها را به ایران متوقف کند در حالی که پروازهای دیگر به کشورهایی که وجود کرونا را اعلام کردند، ادامه یابد.

ظرف امروز و روزهای گذشته برخی طرف‌های سیاسی و رسانه‌ای درخواست کردند تمام پرواز ها بین لبنان و ایران متوقف شود حال آن که خواستار توقف پرواز ها از دیگر کشورها نشدند که ویروس کرونا در آن جا شایع شده است.

«سمیر جعجع» رئیس حزب نیروهای لبنانی در صفحه توییت خود نوشت: باید پرواز به کشورهایی که وجود ویروس کرونا را اعلام کردند متوقف شود، به‌ خصوص چین و ایران.

وی در شرایطی این پیشنهاد را مطرح می کند که لبنان پروازی به سمت چین و برعکس را ندارد.

«نهاد مشنوق» وزیر پیشین کشور با طرح این پرسش که چرا تا کنون تصمیم به متوقف کردن پرواز ها به ایران گرفته نشده است، تأکید کرد: تعلل تصمیم‌گیری در این مسأله سلامتی شهروندان لبنان را در خطر قرار می‌دهد.

«اشرف ریفی» وزیر پیشین دادگستری گفت: دور از مسائل سیاسی باید دولت تمام پرواز ها به ایران و تمام کشورهایی که وجود ویروس کرونا را اعلام کردند متوقف کند، به‌خصوص که امنیت بهداشتی کشور در خطر است.

دولت لبنان امروز در کاخ ریاست جمهوری در خصوص تدابیر لازم و بررسی راه های پیشگیری از انتشار ویروس یاد شده تشکیل جلسه داد اما تصمیم به توقف پروازها به کشورهای مختلف را نگرفت.

«حمد حسن» وزیر بهداشت لبنان دو روز پیش در باره توقف پروازها به ایران گفت: ما اقدام های پیشگیرانه برای جلوگیری از انتشار کرونا در لبنان انجام داده ایم تا نیازی به توقف پروازها نداشته باشیم.

منابع نزدیک به حزب‌الله در گفت وگو با روزنامه الشرق الاوسط از دعوت برخی افراد سیاسی برای متوقف کردن پرواز ها به ایران ابراز تعجب و سؤال کردند که چرا درخواست توقف پرواز ها به کشورهایی مانند فرانسه و ایتالیا که انتشار این ویروس را اعلام کردند، مطرح نمی شود؟

این منابع اشاره کردند که درخواست متوقف کردن پرواز ها  فقط به ‌سوی ایران برخورد غیر منطقی با موضوعی است که بسیار حساس و به سلامت انسان ها مرتبط است.

دولت لبنان برای پیشگیری از گسترش ویروس کرونا گروه بحران تشکیل داده و تاکنون فقط یک شهروند این کشور به این ویروس مبتلا شده که تحت درمان است.

سازمان جهانی بهداشت جمعه شب اعلام کرد که نیازهای لبنان برای رویارویی با انتشار ویروس کورونا را بررسی و حمایت های پزشکی و کمک های فنی لازم را به این کشور ارایه می کند.

در یک ماه گذشته ۲ هزار و ۶۰۰ نفر در چین و دهها نفر در دیگر کشورهای جهان در اثر گرفتار شدن به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند و هزاران نفر در بیمارستان ها، بستری شده اند.

نظر شما