اهدای ۵هزار کیت و ۲۵۰ هزار ماسک از سوی سفیر چین

۱۳۹۸/۱۲/۰۷ - ۰۹:۱۸:۰۳
کد خبر: ۹۶۹۸۰۵
اهدای ۵هزار کیت و ۲۵۰ هزار ماسک از سوی سفیر چین
​سفیر چین با حضور در هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران ۲۵۰ هزار ماسک به ایران اهدا کرد و از ارسال ۵ هزار کیت تشخیص کووید ۱۹ خبرداد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا چانگ هوا، سفیر چین در هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران حضور یافت و ۲۵۰ هزار ماسک به ایران اهدا کرد.

در این جلسه چانگ هوآ، سفیر چین اظهار کرد: ما ابتدا از دوستان ایرانی خود تشکر می‌کنیم چراکه در زمان بحران جهت مبارزه با بیماری کرونا از ما حمایت کرده و حال با بروز کووید ۱۹ در ایران، وزارت خارجه چین آمادگی لازم را دارد تا با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران همکاری‌های لازم را داشته باشد.

وی با بیان اینکه به زودی ۵ هزار کیت تشخیص کووید ۱۹ از طرف چین به ایران اهدا می‌شود، افزود: بنابر اعلام نیاز و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تعداد زیادی کیت تشخیص کووید ۱۹ وارد ایران خواهد شد.

چانگ هوآ گفت: ویروس کرونا مرزها را نمی‌شناسد و دشمن مشترک چین و ایران محسوب می‌شود و برای مبارزه با ویروس کووید ۱۹ مردم ایران و چین کنار هم بوده و یکدیگر را حمایت می‌کنند تا امنیت و سلامت را به جامعه بازگردانیم.

سفیر چین عنوان کرد: شعار ما مبنی بر این است که می‌گوییم "قوی باش ایران، قوی باش چین" و با توجه به اینکه در حال سپری کردن روزهای سختی هستیم، با مردم ایران و خانواده‌هایشان همدردی می‌کنیم و آرزو داریم سایر مبتلایان هرچه زودتر بهبود یابند.

راه‌اندازی بیش از ۲۰  آزمایشگاه تشخیص کرونا

در ادامه دکترجلال نائلی معاون همکاری‌های دو جانبه حوزه بین الملل وزارت بهداشت اظهار کرد: همانطور که سایر کشورها می‌دانند ایران توانمندی‌های زیادی دارد و در خصوص کووید ۱۹ نیز ما تیم تشخیص کاملا توسعه یافته‌ای را تشکیل داده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه تعدادی آزمایشگاه تشخیص کرونا در کشور راه‌اندازی شده است، افزود: بیش از ۲۰ آزمایشگاه نیز برای تشخیص بیماری کرونا در حال راه‌اندازی است و همانطور که می‌دانید این بیماری ابتدا در استان قم و سپس در برخی از استان‌های دیگر مشاهده شد.

نائلی خاطرنشان کرد: خوشبختانه بنابر بررسی‌های انجام شده تاکنون مرزهای جنوبی، غربی و شرقی کشور هیچ گونه موارد ابتلا به کووید ۱۹ گزارش نشده و بیماری کاملا کنترل شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز