کرونا ترامپ را عصبانی کرد

۱۳۹۸/۱۲/۰۸ - ۰۶:۲۴:۵۳
کد خبر: ۹۷۰۲۵۶
کرونا ترامپ را عصبانی کرد
دونالد ترامپ رییس جمهوری امریکا درپی انتشار اخبار درباره شیوع ویروس کرونا در آمریکا، رسانه‌ها را به ایجاد وحشت متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از روزنامه واشنگتن پست، با افزایش شمار مبتلایان به ویروس کشنده کرونا در آمریکا به ۵۹ نفر، ترامپ خواستار برگزاری کنفرانس خبری با مسئولان مراکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها برای بحث در مورد شیوع ویروس کرونا شد و رسانه‌ها را به ایجاد وحشت در بازارهای مالی متهم کرد.  

مراکز کنترل و پیشگیری از بیماریهای آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که شش مورد جدید مبتلایان به ویروس کرونا در میان شهروندان تخلیه شده از کشتی مسافرتی الماس شاهزاده تایید شده و تعداد مبتلایان به این ویروس در امریکا  به ۵۹ نفر رسیده است.  

این مرکز بهداشتی تایید کرد که افراد مبتلا شده به ویروس کرونا شامل ۱۴ مورد در آمریکا و ۴۵ مورد از مسافران کشتی است که از  شهر ووهان چین وارد این کشور شدند.  

به دنبال اعتراض مقامات محلی از نبود برنامه‌های کافی در مورد چگونگی محافظت از جامعه در برابر شیوع ویروس کرونا، قاضی دادگاه فدرال کالیفرنیا در حکمی به طور موقت مانع از انتقال ۵۰ شهروند آمریکایی مبتلا به ویروس کرونا به محل قرنطینه‌ای در جنوب کالیفرنیا شد.  

براساس این گزارش، این قاضی فدرال دستور موقت صادر کرد تا جابه جایی کلیه افرادی که به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند به شهر کاستا مسا کالیفرنیا ممنوع شود.  

آسوشیتدپرس هفته گذشته گزارش داد که بیش از ۳۰۰ مسافر آمریکایی کشتی کروز از جمله ۱۴ نفری که آزمایش ابتلای به ویروس کرونا در آنان مثبت بوده است بعد از بازگشت در پایگاه نیروی هوایی تراویس در کالیفرنیا شمالی و پایگاه نیروی هوایی لاکلند در ایالت تگزاس قرنطینه شدند.  

ایالات متحده آمریکا از جمله کشورهایی است که در همان روزهای ابتدایی انتشار ویروس کرونا، خبر رسیدن این ویروس به این کشور را تایید کرد.

نظر شما
پرونده ویژه