کرونا قیمت جهانی نفت را ۴ درصد کاهش داد

۱۳۹۸/۱۲/۰۸ - ۱۱:۳۰:۵۶
کد خبر: ۹۷۰۳۸۷
کرونا قیمت جهانی نفت را ۴ درصد کاهش داد
شبکه بلومبرگ گزارش داد، گسترش ویروس کرونا موجب کاهش چهار درصدی قیمت جهانی نفت از دیروز(چهارشنبه) تا امروز(پنجشنبه ۹ اسفندماه) شده است.

به گزارش گروه سیاسی برنا، براساس گزارش بلومبرگ، نگرانی‌های جهانی از گسترش شیوع ویروس کرونای جدید موجب افت تقاضای جهانی برای نفت و در نتیجه کاهش بهای این انرژی در باراز شده است.

قیمت نفت خام در پایان معاملات چهارشنبه بیش از ۲ درصد و در آغاز معاملات پنجشنبه ۱,۵ درصد سقوط کرد. در پایان معاملات چهارشنبه ۲۶ فوریه (۷ اسفند) قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، ۱,۵۲ دلار یا ۲,۷ درصد سقوط کرد و در پایان وقت دیروز به قیمت ۵۳,۴۳ دلار بسته شد.

در آغاز معاملات امروز (پنجشنبه ۲۷ فوریه) نیز شاخص قیمت نفت خام ۶۰ سنت یا ۱,۱۲ درصد افت کرد و به ۵۲,۸۳ دلار در هر بشکه رسید.
بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز ۸۰ سنت معادل ۱.۶ درصد کاهش یافت و به ۴۷ دلار و ۹۳ سنت در هر بشکه رسید.

بازار جهانی نفت امروز، پنجمین روز متوالی است که بر اثر دغدغه‌های گسترش کرونا در خارج از چین روند نزولی را طی کرده است.

خبرگزاری رویترز نیز امروز گزارش داد که بازار نفت خام همچنین ممکن است با اقدامات جدید سازمان تولیدکنندگان نفت (اوپک) و متحدانش که به گروه اوپک پلاس معروف هستند، همچنان روند کاهشی را طی کند.
این گروه قرار است روزهای پنجم و ششم مارس (۱۵ و ۱۶ اسفند) در وین اتریش گردهم آیند تا در سیاست‌های تولید خود و تصمیم‌گیری درباره‌ پیمان کاهش تولید نفت بازنگری و تصمیم‌گیری کنند

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز