نماینده منتخب مجلس یازدهم:

تعهدنامه‌ دیده‌بان شفافیت را قبل از انتخابات امضا کردیم/ مجلس یازدهم باید مجلسی پاسخگو در پیشگاه ملت باشد/ مجلس یازدهم پاکدست و کم‌حاشیه است

۱۳۹۸/۱۲/۰۹ - ۰۵:۳۰:۲۲
کد خبر: ۹۷۰۳۹۴
تعهدنامه‌ دیده‌بان شفافیت را قبل از انتخابات امضا کردیم/ مجلس یازدهم باید مجلسی پاسخگو در پیشگاه ملت باشد/ مجلس یازدهم پاکدست و کم‌حاشیه است
نماینده منتخب مجلس یازدهم گفت: با توجه به آرائی که نمایندگان انقلابی و پاکدست در کل کشور داشته‌اند و اقبال مردم به این دست از نمایندگان، پیش بینی می‌شود که مجلس آینده، پاکدست و کم‌حاشیه باشد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا؛ «احمد توکلی»، رئیس هیات مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت، از نمایندگان منتخب مجلس یازدهم درخواست کرد تا با امضای تعهدنامه شفافیت به پویش مجلس ضدفساد و شفاف ملحق شوند.

«زهره الهیان»، نماینده منتخب مجلس یازدهم و نماینده تهران در مجلس هشتم، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری برنا درباره این تعهدنامه می‌گوید: تعهدنامه‌ای که دیده‌بان شفافیت منتشر کرده را قبل از انتخابات امضا کردیم و با مفاد آن موافق هستیم. البته این تعهدنامه ایرادات کوچکی دارد که باید برطرف شود اما مجموعا مورد تائید است. امیدواریم مجلس آینده، مجلس شفافیت و ضدفساد باشد، تنها در این صورت است که مجلس می‌تواند به وظایف ذاتی خود عمل کند.

نماینده ادوار مجلس با اشاره به طرح شفافیت آرای نمایندگان، اظهار کرد: ما در مجموع مردم را نامحرم نمی‌دانیم و معتقدیم که مجلس یازدهم باید مجلسی پاسخگو در پیشگاه ملت باشد. این حق مردم است که در جریان مصوبات مجلس قرار گیرند، لازمه این امر تصویب طرح شفافیت آرا در مجلس آینده است. 

او خاطرنشان کرد: سایر بندهایی که در این تعهدنامه ذکر شده، به نظر می‌رسد که ضمانتی است برای اینکه مجلسی سالم و ضدفساد داشته باشیم.

زهره الهیان با انتقاد از برخی از پرونده‌های فساد مالی و اخلاقی در ارتباط با نمایندگان مجلس دهم، گفت: متاسفانه در مجلس فعلی، موارد متعددی از پرونده‌های فساد مالی و اخلاقی در ارتباط با نمایندگان مشاهده شده است. شورای نگهبان 90 نفر از نمایندگان فعلی را بعضا به دلیل پرونده‌های مالی و اخلاقی رد صلاحیت کرده است!

او افزود: ما سعی می‌کنیم که ساز و کارهای نظارتی را برای مجلس آینده فراهم کنیم تا خود مجلس به واسطه این ساز و کارهای نظارتی بتواند بر عملکرد نمایندگان نظارت داشته باشد و کمک کند تا مجلس، بی‌حاشیه باشد. 

نماینده منتخب مردم تهران، مجلس یازدهم را پاکدست و کم‌حاشیه پیش‌بینی کرد و گفت: در مجموع با توجه به آرائی که نمایندگان انقلابی و پاکدست در کل کشور داشته‌اند و اقبال مردم به این دست از نمایندگان، پیش‌بینی می‌شود که مجلس آینده، پاکدست و کم‌حاشیه باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز