توافقنامه آمریکا و گروه طالبان امضا شد/ جزییات جلسه

۱۳۹۸/۱۲/۱۰ - ۱۵:۵۸:۴۲
کد خبر: ۹۷۱۲۹۹
توافقنامه آمریکا و گروه طالبان امضا شد/ جزییات جلسه
توافق‌نامه صلح آمریکا و طالبان پس از ۱۱ دور مذاکرات رسمی امروز شنبه ۱۰ اسفند ماه توسط «زلمی خلیل زاد» و «عبدالغنی برادر» بصورت رسمی امضا شد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری برنا، زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان و ملا عبدالغنی برادر، معاون سیاسی گروه طالبان توافقنامه صلح میان آمریکا و گروه طالبان را امضا کردند.

ملا عبدالغنی، برادر  معاون رهبر طالبان، در دوحه قطر گفت: آرزو دارم در با خروج نیروهای خارجی از افغانستان صلح به این کشور برگردد. از همه دعوت می کنیم برای ارزش‌های در کنار هم قرار بگیرم. از دولت قطر تشکر می‌کنم برای صلح در افغانستان زحمت کشید. امیدوارم این کشورهای در بازسازی افغانستان نقش ایفا کنند.

همچنین شیر محمد استانکزی رئیس دفتر سیاسی طالبان در قطر امضای توافق صلح با آمریکا را توافق برای "خروج نیروهای اشغالگر آمریکایی از افغانستان" و "پیروزی" طالبان عنوان کرد. او این "روز فتح" را به همسنگران شان و آنانی که در زندان‌های افغانستان محبوس هستند، تبریک گفت.

رئیس دفتر سیاسی طالبان گفت از امروز تا ۱۴ ماه آینده، نیروهای خارجی از افغانستان خارج خواهند شد و این کشور یک بار دیگر به آزادی دست خواهد یافت.

پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، نیز در دوحه قطر گفت: در هفت روز گذشته سطح خشونت‌ها به پایین‌ترین سطح در چهل سال گذشته رسید. ما می‌توانیم با همدیگر قدیم برداریم و در یک هفته سطح خشونتها به کمترین حد ممکن رسیده است و طالبان اگر اراده این را داشته باشد که در صلح زندگیی کنند برایش فراهم هستند. آمریکا از همه دعوت می کند که متمرکز باشند روی هدف صلح. همه صداها باید در جامعه افغانستان شنیده شود و این زمانی ممکن است که امنیت نیروهای آمریکایی و افغان حفظ شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز