عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی:

اختلاف پایداری‌ها و نواصولگریان بر سر ریاست مجلس/ پیروزی اصول‌گرایان در انتخابات مجلس دلالت بر پیروزی آنها در ۱۴۰۰ نیست

۱۳۹۸/۱۲/۱۱ - ۱۰:۲۴:۳۸
کد خبر: ۹۷۱۳۱۵
اختلاف پایداری‌ها و نواصولگریان بر سر ریاست مجلس/ پیروزی اصول‌گرایان در انتخابات مجلس دلالت بر پیروزی آنها در ۱۴۰۰ نیست
عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: سنخیت انتخابات ریاست جمهوری با مجلس متفاوت است و پیروزی اصول‌گرایان در این دوره مجلس دلالت بر پیروزی قطعی آنها در 1400 نیست چراکه شرایط متفاوت است.

«محمد عطریانفر»، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی، به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: اصولگریان و جبهه پایداری اختلافات زیربنایی دارند که با توجه به حضور کمرنگ اصلاح‌طلبان در مجلس آینده، این اختلافات بیشتر هویدا می‌شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌‍طلب در رابطه با موارد اختلاف برانگیز میان اصول‌گرایان تصریح کرد: ریاست مجلس یکی از عرصه‌هایی است، که این اختلافات خود را نشان خواهند داد چراکه جبهه پایداری و برخی از اصول‌گرایان چهره‌هایی مانند آقاتهرانی و میرسلیم را مدنظر دارند، در حالی که جریان اصول‌گرای مقابل که با لیست اکثریت و گسترده‌تری به مجلس آمده، قالیباف را برای ریاست مجلس انتخاب کرده است.

عطریانفر در پاسخ به این پرسش که آیا پیروزی اصول‌گرایان در انتخابات مجلس یازدهم منجر به پیروزی این جناح در انتخابات آینده ریاست جمهوری می‌شود؟ خاطرنشان کرد: سنخیت انتخابات ریاست جمهوری با مجلس متفاوت است و پیروزی اصول‌گرایان در این دوره مجلس دلالت بر پیروزی قطعی آنها در 1400 نیست، چراکه شرایط متفاوت است.

این عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در رابطه با شرایط پیروزی اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد: نکته موثر در انتخابات میزان مشارکت و حضور مردم است که در این دوره حضور مردم بسیار حداقلی بود. در واقع برای اولین بار در تاریخ چهل ساله ایران حضور 40درصدی مردم در پای صندوق‌های رأی، رقم خورد.

عطریانفر در پایان ضمن تاکید بر تفاوت انتخابات مجلس با ریاست جمهوری بیان کرد: اگر در انتخابات ریاست جمهوری ظرفیت حضور مردمی به بالای 60درصد افزایش یابد مسلما جایگاه اصول‌گرایان بسیار ضعیف می‌شود و چه بسا اصلاح‌طلبان در ریاست جمهوری مجددا قدرت پیدا کنند و کاندیدا، مورد نظر خود را به پیروزی برسانند.

نظر شما