دبیرکل حزب اراده ملت:

شاهد فراکسیون جبهه پایداری در مجلس آینده هستیم/ پیروزی در میدان بی‌رقیب افتخار نیست/ در انتخابات مجلس یازدهم شاهد مسابقه بدون تماشاگر بودیم

۱۳۹۸/۱۲/۱۲ - ۱۰:۱۵:۲۱
کد خبر: ۹۷۱۴۱۶
شاهد فراکسیون جبهه پایداری در مجلس آینده هستیم/ پیروزی در میدان بی‌رقیب افتخار نیست/ در انتخابات مجلس یازدهم شاهد مسابقه بدون تماشاگر بودیم
دبیرکل حزب اراده ملت گفت: در انتخابات مجلس یازدهم شاهد یک مسابقه بدون تماشاگر بودیم که هیچ شوری و نشاطی در جامعه ایجاد نکرد و مردم هم وارد صحنه انتخابات نشدند. در نتیجه این پیروزی افتخارآمیز نیست و اصولگرایان نباید به آن افتخار کنند.

«احمد حکیمی‌پور»، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و دبیرکل حزب اراده ملت، در رابطه با صف‌بندی درون جناحی اصول‌گرایان در مجلس یازدهم به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: جبهه پایداری یکی از پایه‌های مجلس بعدی است که برنامه خاصی برای حضور در مجلس دارند. بر همین اساس آن وحدت ظاهری اصولگرایان در مجلس حداقل به چهار دسته تقسیم می‌شود.

دبیرکل حزب اراده ملت در خصوص ترکیب مجلس یازدهم افزود: در مجلس آینده شاهد فراکسیون‌های جدیدی نظیر فراکسیون جبهه پایداری خواهیم بود. با توجه به اختلاف جناح اصولگرا در بستن لیست‌های انتخاباتی، در مجلس یازدهم یکدستی کامل وجود ندارد.

حکیمی‌پور ضمن تاکید بر اختلافات بنیادین در جناح اصولگرا تصریح کرد: اصولگرایان تلاش کردند با یک وحدت صوری انتخابات را رد کنند. از طرفی به دلیل درگیر شدن کشور با مسائلی نظیر کرونا، این اختلافات فرصتی برای بروز پیدا نکردند چراکه اولویت با بیماری کروناست و این اختلافات چندان دیده نمی‌شوند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در رابطه با موارد مورد اختلاف اصولگرایان در مجلس یازدهم اظهار کرد: ریاست مجلس، حضور در هیات رئیسه مجلس و اینکه کمیسیون‌های مهم مجلس در دست کدام گروه باشد از موارد اختلاف انگیز درون جناح اصولگرای راه یافته به مجلس محسوب می‎‌شود. بنابراین اختلاف پیش می‌آید مگر اینکه اصولگرایان برای جلوگیری از علنی کردن این کشمکش‌ها، طی جلسات درون جناحی به توافق برسند.

حکیمی‌پور در ارزیابی احتمال پیروزی اصولگرایان در انتخابات 1400 خاطرنشان کرد: اگر میدان بی‌رقیب باشد، اصولگرایان مجددا پیروز می‌شوند اما اگر رقابت جدی شکل بگیرد، اصولگرایان پیروز این میدان نخواهند بود. چراکه این جناح در میدان بی‌رقیب یا رقیب کاملا ضعیف شده برنده می‌شود و این برنده شدن و پیروزی، هیچ افتخاری ندارد.

دبیرکل حزب اراده ملت مشارکت پائین مردم در انتخابات را یکی از عوامل پیروزی اصولگرایان در انتخابات دانست و یادآور شد: از طرفی دیگر اینکه اصولگرایان بتوانند در رقابت با کاندیدای واقعی به قدرت برسند یا نه، بحثی جدی است، چراکه اگر رقابت واقعی باشد مردم در صحن انتخابات حاضر می‌شوند.

حکیمی‌پور در ادامه ابراز کرد: در انتخابات مجلس یازدهم شاهد یک مسابقه بدون تماشاگر بودیم که هیچ شوری و نشاطی در جامعه ایجاد نکرد و مردم هم وارد صحنه انتخابات نشدند. در نتیجه این پیروزی افتخارآمیز نیست و اصولگرایان نباید به آن افتخار کنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به اینکه پیروزی در انتخابات آینده به چه شرایطی بستگی دارد؟ توضیح داد: اگر انتخابات یک طرفه باشد و مجددا مردم با صندوق‎‌های رای قهر می‌کنند و اصولگرایان از طریق همان رأی تکلیفی که دارند، به قدرت می‌رسند.

 حکیمی‌پور در پایان اشاره کرد: لذا فردی که از این طریق به ریاست برسد نمی‌تواند نام نماینده همه ملت را بر خود بگذارد چراکه اگر نماینده‌ای از حمایت کلیت و اکثریت برخوردار باشد، آن فرد نماینده واقعی است اما اگر نماینده اقلیت باشد، نمی‌تواند بگوید نماینده همه ملت است.

نظر شما