لیبرمن:

اسراییل نیازمند دولتی بدون نتانیاهو است

۱۳۹۸/۱۲/۱۰ - ۲۲:۵۸:۴۵
کد خبر: ۹۷۱۴۱۹
اسراییل نیازمند دولتی بدون نتانیاهو است
"آویگدور لیبرمن" وزیر جنگ مستعفی کابینه نتانیاهو و رییس حزب اسرائیل خانه ما شنبه شب گفت: اسرائیل نیازمند دولتی بدون حضور بنیامین نتانیاهو است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از خبرگزاری شهاب فلسطین، رهبر حزب اسرائیل خانه ماست، در این باره افزود: نتانیاهو اخیرا به عبدالله دوم شاه اردن گفته است که وی در حال حاضر هیچ هدفی برای الحاق غور (دره) اردن و حاکمیت اسرائیل بر این منطقه ندارد و تنها این کار در راستای تبلیغات انتخاباتی صورت گرفته است.

لیبرمن افزود: نتانیاهو هفته پیش تصمیم گرفت که به منطقه غور اردن سفر کند و فردا الحاق این منطقه به حاکمیت اسرائیل آغاز شود و حزب اسرائیل خانه ماست حامی این موضوع است، اما نتانیاهو که اکثریت مطلق در کنست را در اختیار دارد، باید تصویب این مسأله را در پارلمان مطرح‌ می‌کرد.

وی ادامه داد: اما روشن و مبرهن است که وی از طریق ارتش به شاه اردن پیغام فرستاده است که هرگز منطقه غور اردن را به اسرائیل ملحق نخواهد کرد.

درپاسخ به این اظهارات لیبرمن، حزب لیکود وی را دروغگو خواند و اعلام کرد که نتانیاهو به صورت قطع حاکمیت اسرائیل بر غور اردن را اجرا خواهد کرد.

نتانیاهو ۲ بار بصورت رسمی اعلام کرده است که در صورت پیروزی در انتخابات آینده کنست، منطقه غور اردن را به دیگر سرزمین‌های اشغالی ملحق خواهد کرد.

وی هفتم دی ماه گذشته و پس از پیروزی در انتخابات داخلی حزب لیکود در سخنرانی خود مدعی شد که در صورت پیروزی در انتخابات آینده کنست، اقداماتی تاریخی در سال‌های آینده انجام خواهد داد که مهم ترین محور آن علاوه بر الحاق غور اردن، تلاش می‌کند تا آمریکا این اقدام را به رسمیت بشناسد.

نتانیاهو ۱۹ شهریور ماه و یک هفته مانده به دومین انتخابات کنست (۲۶ شهریور) در سرزمین‌های اشغالی نیز اعلام کرد در صورت پیروزی در انتخابات ماه سپتامبر قصد دارد بخش‌هایی از کرانه باختری شامل "غور اردن" و شمال "بحرالمیت" را به اراضی اشغالی ملحق کند.

"عبدالله دوم" پادشاه اردن نیز در واکنش به اعلام نتانیاهو برای الحاق کرانه باختری به سرزمین های اشغالی گفته بود که این مساله موجب بی ثباتی بیشتر خواهد شد.

پس از ناکامی گانتس و نتانیاهو در تشکیل کابینه ائتلافی و نیز رییس پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) برای معرفی نخست وزیر، نمایندگان این رژیم پیش‌تر طرح انحلال بیست‌ و دومین دوره پارلمان را تصویب کردند.

با انحلال کنست، سومین انتخابات زودهنگام در سرزمین‌های اشغالی در طول یک سال، ۲ مارس ۲۰۲۰ (دوازدهم اسفند ۱۳۹۸) برگزار می‌شود.

پیش از این، ساکنان سرزمین‌های اشغالی امسال دو بار در ۲۰ فروردین و ۲۶ شهریور ماه برای انتخابات کنست به پای صندوق‌های رأی رفتند که در هر دو بار تشکیل دولت رژیم صهیونیستی به شکست انجامید.

نظر شما