درجلسه هیات دولت به ریاست روحانی؛

گزارش اقدامات دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با کرونا بررسی شد/ واگذاری نحوه تامین فوری اقلام بهداشتی برای مقابله با کرونا به وزارت صنعت ، معدن و تجارت

۱۳۹۸/۱۲/۱۱ - ۲۰:۱۹:۴۱
کد خبر: ۹۷۱۹۱۳
گزارش اقدامات دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با کرونا بررسی شد/ واگذاری نحوه تامین فوری اقلام بهداشتی برای مقابله با کرونا به وزارت صنعت ، معدن و تجارت
در جلسه روز یکشنبه هیات دولت به ریاست حجت الاسلام والمسلمین روحانی،دستگاه‌های اجرایی گزارشی از اقدامات صورت گرفته در حوزه مربوطه برای مقابله با ویروس کرونا، به هیات وزیران ارائه کردند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، براساس گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، مواد شوینده مورد نیاز در کشور تأمین شده و در زمینه مواد ضدعفونی، ماسک و سایر تجهیزات پزشکی کمبودهایی که بر اثر احتکار یا افزایش مصرف غیرعادی ایجاد شده، به زودی برطرف خواهد شد.

وزارت راه و شهرسازی نیز در گزارش خود از افزایش سفرهای شهری و بین شهری خبر داد و آن را مغایر با توصیه های پزشکی و بهداشتی دانست که موجب گسترش ویروس کرونا در مناطق مختلف کشور می شود.

در ادامه، رئیس جمهور به دستگاه های مسئول دستور داد از همه اختیارات قانونی خود برای ایجاد تسهیلات اقتصادی، بانکی، معیشتی و پزشکی استفاده کنند.

روحانی همچنین دستورات لازم برای تأمین اقلام مورد نیاز پزشکی از داخل و خارج از کشور را صادر کرد.

روحانی همچنین از مردم خواست توصیه های پزشکی را جدی گرفته و از انجام سفرهای غیرضرور شهری و بین شهری خودداری کنند تا دوره زمانی توقف ویروس کرونا در کشور کوتاه تر شود و شهروندان عزیز بتوانند هرچه سریع تر به زندگی عادی بازگردند.

نحوه تأمین فوری اقلام بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا به وزارت صنعت، معدن و تجارت واگذار شد

با تصویب هیات وزیران، رفع ممنوعیت واردات و اعمال محدودیت و ممنوعیت صادرات و تغییر تعرفه و عوارض اقلام مورد نیاز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به منظور تأمین نیاز مراکز درمانی و مردم برای مقابله و مهار ویروس کرونا به وزارت صنعت، معدن و تجارت واگذار شد.

دولت این تصمیم را با توجه به ضرورت اقدامات فوری و ضربتی برای عرضه مناسب و کافی مواد اولیه و اقلام بهداشتی مورد نیاز برای مقابله با ویروس کرونا و نیز جلوگیری از هرگونه وقفه در این کار، اتخاذ کرد.

نظر شما