هزاران غیرنظامی یمنی در استان الجوف بی خانمان شدند

۱۳۹۸/۱۲/۱۲ - ۱۸:۲۶:۴۶
کد خبر: ۹۷۲۴۳۰
هزاران غیرنظامی یمنی در استان الجوف بی خانمان شدند
دفتر سازمان ملل در یمن روز دوشنبه اعلام کرد که در نتیجه درگیری های شدید در استان الجوف واقع در شمال یمن هزاران غیرنظامی مجبور به ترک خانه خود شدند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، دفتر سازمان ملل در یمن در صفحه متعلق به این سازمان در توئیتر نوشت که طبق گزارش های اولیه، در طول ۲۴ ساعت گذشته هزاران غیرنظامی یمنی در اثر درگیری های شدید در استان الجوف خانه خود را ترک کردند.

این سازمان از طرف های درگیر در یمن خواست که طبق قوانین بین المللی به تعهدات خود در حفظ جان غیرنظامیان پایبند باشند.

این در حالی است که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن دو روز گذشته موفق شدند شهر «الحزم» مرکز استان راهبردی الجوف را به کنترل خود درآورند.

اخبار منتشره حاکی از آن است که عربستان طی روزهای گذشته دهها خودروی نظامی جدید به استان الجوف  فرستاده تا شاید تغییری در مسیر نبرد در آنجا به نفع نیروهای متحد خود ایجاد کند اما در ممانعت از پیشروی ارتش و انصارالله یمن به سمت شهر الحزم شکست خورد و این شهر از سه جهت محاصره شده و در آستانه سقوط است.

 این دومین عقب نشینی نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان در یک ماه گذشته است. ارتش و کمیته های مردمی یمن  در اواخر ژانویه موفق شده بودند کنترل تمام منطقه نهم در شرق صنعا را به دست گیرند.

بسیاری از فرماندهان محلی و وابستگان سعودی در روزهای گذشته از سقوط مراکز استان‌های الجوف و مآرب به شدت ابراز نگرانی کرده بودند که منجر به برکناری عبدالله سالم النخعی فرمانده کل نیروهای تحت امر عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن، شد. 

تحلیلگران نظامی بر این باورند که در صورت سقوط استان‌های مارب و الجوف به دست ارتش و کمیته های مردمی یمن، آنها کنترل مهمترین قسمت‌هایی که اکنون در اختیار نیروهای منصور هادی است را به دست خواهند گرفت. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز