هشدار درباره وحشت آلمانی‌ها از کرونا و خرید بی وقفه مواد ضدعفونی کننده

۱۳۹۸/۱۲/۱۲ - ۱۸:۳۴:۲۷
کد خبر: ۹۷۲۴۳۴
هشدار درباره وحشت آلمانی‌ها از کرونا و خرید بی وقفه مواد ضدعفونی کننده
کارشناسان اقتصادی در مورد وحشت آلمانی‌ها از همه‌گیر شدن کرونا و خرید بی‌وقفه خوراکی و مواد ضدعفونی کننده هشدار دادند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از تارنمای شبکه دویچه وله آلمان، کارشناسان اقتصادی می‌گویند وحشت آلمانی‌ها از همه‌گیر شدن کرونا و خرید بی‌وقفه خوراکی و مواد ضدعفونی کننده خطرناک بوده و این در حالی است که بسیاری از کالاهای خریداری شده در آینده نزدیک به سطل زباله ریخته می‌شود.

خبرگزاری آلمان می‌گوید شهروندان آلمان توصیه اداره "امدادرسانی در بلایای طبیعی" را زیادی جدی گرفتند. این اداره با اشاره به احتمال همه‌گیر شدن کرونا در آلمان فهرستی از اقلام مورد نیاز در شرایط بحران منتشر و به شهروندان آلمان توصیه کرد دستکم برای مصرف ده روز این کالاها را در خانه ذخیره کنند.

خبرگزاری آلمان افزود که قفسه‌های خالی فروشگاه‌ها نشان می‌دهد که مردم در چند روز اخیر هر چه دم دست‌شان رسیده را خریده و به خانه برده‌اند.

«مارسل فرتسزچر» مدیر انستیتوی تحقیقات اقتصادی آلمان، چنین رفتاری را "غیرمنطقی و خطرناک" می‌داند. وی در گفت و گو با رسانه‌های آلمان تاکید کرد که چنین رفتاری نشان می‌دهد که مردم ترسیده‌اند و این ترس مسری است. او معتقد است نفر بعد که وارد فروشگاه می‌شود و قفسه‌های خالی را می‌بیند، فکر می‌کند که جا مانده و او هم حتمأ باید کالاهایی که همه خریده‌اند را پیدا کند و به خانه ببرد.

به عنوان مثال فروش کنسرو، ماکارونی، صابون و مواد ضدعفونی‌کننده در آلمان به شدت افزایش یافته و برخی نگران هستند که اگر تقاضای خرید همینطور بالا بماند، تولیدکنندگان توان تأمین آن را نداشته باشند.

در همین حال «نیلز هوبنر» پزشک آلمانی با انتقاد از خرید بی‌رویه محصولات خوراکی‌ با ماندگاری بالا، به خبرگزاری آلمان گفته است ما هیچ گزارشی نداریم مبنی بر اینکه مردم در چین یا شمال ایتالیا، در شهرهایی که تحت قرنطینه هستند، گرسنه مانده‌اند.

او نیز پیش‌بینی کرده که آلمانی‌ها به زودی بسیاری از خریدهای خود را دور می‌ریزند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز