وزارت بهداری کرواسی اعلام کرد؛

پرداخت کمک هزینه به بیماران قرنطینه شده

۱۳۹۸/۱۲/۱۲ - ۱۸:۳۷:۵۲
کد خبر: ۹۷۲۴۳۵
پرداخت کمک هزینه به بیماران قرنطینه شده
وزارت بهداری کرواسی اعلام کرد که دولت به کسانی که در قرنطینه بیمارستانی یا خانگی در ارتباط با کرونا نگهداری شوند، به ازای هر نفر ۴۲۵۷ کونا (حدود ۵۷۵ یورو) پرداخت می کند، مشروط به اینکه نگهداری در قرنطینه توسط پزشک یا مامور بهداشت تایید شده باشد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، سفارت ایران در کرواسی اعلام کرد که تاکنون ۸ مورد ابتلا به ویروس کرونا در کرواسی ثبت شده است.

  پیش بینی کندی رشد اقتصادی، تحت تاثیر کرونا

ازدراوکو ماریچ معاون نخست وزیر و وزیر دارایی کرواسی پیش بینی می کند که روند رشد اقتصادی این کشور به دلیل ویروس کرونا با کندی مواجه شود. رشد متوسط اقتصادی در پایان سه ماهه سال گذشته ۲.۵ (دو ممیز پنج) درصد بود.

آندره پلینکویچ نخست وزیر کرواسی یکبار دیگر، رشد اقتصادی کرواسی را بر پایه شفافیت و کاهش بدهی خارجی ارزیابی کرده است.

دولت کرواسی در ادامه اصلاحات ساختاری به کاهش مالیات در بخش خصوصی پرداخته و پلینکویچ مراتب رضایت خود را از پیشرفت اقتصادی ابراز داشته است. کرواسی ۲۲ فصل متوالی را با رشد اقتصادی طی کرده است.

ماریچ در خصوص شرایط جدید اقتصادی و مواجه شدن با ویروس کرونا گفت: نمی توان دقیق پیش بینی کرد که وضعیت اقتصادی تا چه اندازه تحت تاثیر ویروس کرونا قرار خواهد گرفت.

ژیلکو لورینچویچ تحلیل گر یک موسسه اقتصادی اعلام کرد: هم اکنون ویروس کرونا تاثیرات خود را گذشته است و برای سال جاری متوسط رشد اقتصادی را ۱.۵ تا ۲ درصد را پیش بینی می کنم.

کمیسیون اتحادیه اروپا دوهفته قبل رشد اقتصادی کرواسی برای سال جاری را به میزان ۲.۶ درصد پیش بینی کرده است، ولی در این پیش بینی تاثیر ویروس کرونا در نظر گرفته نشده بود.

موضع کرواسی در برابر موج جدید پناهجویان به سوی اروپا

نخست وزیر کرواسی در برنامه شبکه خبر تلویزیون دولتی کرواسی در خصوص بحران احتمالی پناهجویان و دیگر مسائل روز مطالبی را ایراد کرد. نخست وزیر گفت: ما از مرزهای خارجی اتحادیه اروپا محافظت می کنیم. به همین منظور و در صورت موج جدید مهاجران به سوی اروپا، ارتش کرواسی را در مرزهای خود مستقر خواهیم کرد. در این خصوص با شورای اتحادیه و دیگر رهبران اروپا در تماس هستیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز