کرونا صدها پرواز بریتیش ایرویز و رایان‌ایر را زمین‌گیر کرد

۱۳۹۸/۱۲/۱۲ - ۲۱:۱۱:۵۲
کد خبر: ۹۷۲۴۶۷
کرونا صدها پرواز بریتیش ایرویز و رایان‌ایر را زمین‌گیر کرد
همزمان با افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشورهای مختلف، دو شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز و رایان‌ایر صدها پرواز خود به داخل و خارج از این کشور را لغو کردند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، رایان‌ایر اعلام کرد که ۲۵ درصد از پروازهای خود را کاهش داده و بریتیش ‌ایرویز نیز تعدادی از پروازهای خود به مقاصد اروپایی و آمریکایی را لغو کرده است.

مقام‌های دو شرکت هواپیمایی می‌گویند که آمار مسافران در چند هفته اخیر به دلیل تشدید شمار مبتلایان به ویروس کرونا کاهش یافته است.

بر اساس این گزارش، پروازهای بریتیش‌ ایرویز از بزرگترین فرودگاه لندن (هیترو) به نیویورک، ایتالیا، فرانسه، اتریش، بلژیک، آلمان، ایرلند و سوئیس لغو و همچنین پروازهای فرودگاه گتویک به ایتالیا، فرانسه، آلبانی به حالت تعلیق درآمده است.

یک سخنگوی بریتیش ایرویز گفت؛ این اقدام در راستای کاهش تعداد مسافران براثر شیوع ویروس کرونا صورت گرفته و قرار است پروازها در بازه زمانی ۱۶ (۲۶ اسفند) تا ۲۸ مارس (۹ فروردین ۱۳۹۹) با یکدیگر ادغام شوند.

شرکت هواپیمایی رایان ایر هم با صدور بیانیه مشابهی از کاهش و ادغام پروازها در بازه زمانی ۱۷ مارس (۲۷ اسفند) تا ۸ آوریل (۲۰ فروردین) خبر داد. 

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در روزهای اخیر در انگلیس روند فزاینده‌ای را طی کرده به گونه‌ای که موارد شناسایی شده در این کشور از پنجشنبه گذشته تاکنون با افزایش سه برابری به ۴۰ نفر رسیده است.

نخست وزیر انگلیس امروز پس از پایان جلسه فوق‌العاده با اعضای دولت هشدار داد که احتمالا خطر ویروس کرونا در روزهای آینده در این کشور تشدید خواهد شد.

بر اساس آخرین آمار، تاکنون نزدیک به ۸۹ هزار  نفر در جهان به کرونا مبتلا و سه هزار و ۶۹ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز