گاردین نوشت:

نگرانی آمریکا از عدم آمادگی سیستم بهداشتی خود برای مقابله با کرونا

۱۳۹۸/۱۲/۱۳ - ۱۶:۳۰:۴۱
کد خبر: ۹۷۲۹۳۲
نگرانی آمریکا از عدم آمادگی سیستم بهداشتی خود برای مقابله با کرونا
ترس و نگرانی از ویروس کرونا در آمریکا به شکلی جدی خود را نشان داده‌ است. بازارهای بورس این کشور به طور گسترده‌ای با نوسان‌های قیمتی روبرو هستند. مغازه‌ها از مواد شوینده و ضد عفونی کننده دست‌ها خالی شده‌اند و خیابان‌های محله‌های چینی‌ها تقریبا خالی است.

به گزارش گروه سیاسی برنا، کارشناسان بهداشتی می‌گویند دلیل بسیار موجهی برای نگرانی وجود دارد اما نه به این دلیل که مردم قادر به دسترسی به شوینده‌ها یا ذخیره مواد غذایی در صورت اپیدمی شدن این بیماری نیستند اما آنچه به طور جدی آنها را نگران می‌کند این است که آیا سیستم بهداشتی و پزشکی آمریکا برای برخورد با موج این بیماری آمادگی دارد یا خیر؟

کارشناسان می‌گویند: نگرانی جدی از عدم هماهنگی و نیروی آزموده وجود دارد و اینکه این سیستم در کل به ارتباطات بسیار موثرتر نیازمند است. در حال حاضر نمی‌توان پیش بینی کرد که کرونا ویروس تا چه اندازه در آمریکا شیوع پیدا کرده، اولین مورد این بیماری در آمریکا در میان کسانی گزارش شد که هیچ پیشینه‌ای از مسافرت یا تماس با بیماران کرونایی نداشتند. تا امروز اعلام شده که ۶ تن در اثر این بیماری جان باختند. مرکز کنترل و ممانعت از بیماری‌ها در آمریکا دستورالعمل‌هایی برای بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و افراد مرتبط با این مراکز برای جلوگیری از گسترش هر گونه شیوع این بیماری منتشر کرده است. تمامی بیمارستان‌ها برای فراگیری این بیماری طرح‌هایی دارند که گفته‌اند آنها را به اجرا خواهند گذاشت.

ویلیام شافنر، استاد علوم بیماری‌های مسری در دانشگاه وندربیلت می‌گوید: تمامی نهادها باید به همه درباره انجام اقدامات محافظتی آموزش لازم را بدهند و باید پروتکل‌های ارائه شده برای مقابله با این بیماری و بیماری‌های تنفسی نظیر کرونا ویروس آموزش داده شود اما برخی از پرستاران در مراکز بیمارستانی می‌گویند آموزش و اطلاعات به آنها ارائه نشده است.

یک بررسی در میان ۱۰۰۰ پرستار کالیفرنیا که بزرگترین اتحادیه پرستاران این کشور است نشان می‌دهد که ۴۷ درصد پرستاران مطمئن نیستند که بیمارستان آنها طرحی یا جایی برای ایزوله کردن بیماران مبتلا به کرونا ویروس داشته باشد. تقریبا نیمی از آنها اطمینان ندارند که بیمارستان‌هایشان پرسنل کافی و تجهیزات حفاظتی نظیر ماسک برای حفاظت از کارمندان در صورت افزایش تعداد مبتلایان داشته باشد. یکی از پرستاران کالیفرنیایی و دبیر انجمن پرستاران کالیفرنیا می‌گوید: ما جدا در مورد اینکه به پرستاران اطلاعات مرتبط در این خصوص داده نشده نگران هستیم. اطمینان از اینکه پرستاران اقلام حفاظتی برای رویارویی با بیماران کرونا ویروس را داشته باشند از بالاترین نگرانی‌های ماست. به ما گفته می‌شود که مثلا باید یک نوع  گان خاص برای مقابله با بیماران کرونایی پوشیده شود اما این گان‌ها به ما داده نمی‌شود و اینجاست که نگرانی بروز می‌کند حفاظت از تیم بهداشتی و پزشکی از نگرانی‌های اصلی ماست.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز