سفیر ایران در روسیه:

اروپایی‌ها در استفاده از اینستکس بدقولی کردند

۱۳۹۸/۱۲/۱۳ - ۲۰:۱۱:۰۴
کد خبر: ۹۷۲۹۹۷
اروپایی‌ها در استفاده از اینستکس بدقولی کردند
سفیر ایران در روسیه گفت: اروپایی‌ها سازوکار اینستکس را ساختند، اما تا این لحظه هیچ تراکنشی در چارچوب این سازوکار صورت نگرفته است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «کاظم جلالی» سفیر ایران در روسیه امروز سه‌شنبه در دیدار با «کنستانتین کاساچف» رئیس کمیسیون بین الملل شورای فدراسیون روسیه این مطلب را بیان کرد.

وی با اشاره به جایگاه بالای روابط بین پارلمانی دو کشور گفت: باید با حمایت همه جانبه قانونگذاران روسیه و  ایران، روابط دو کشور در زمینه‌های مختلف و من جمله روابط اقتصادی و تجاری موجود توسعه بیشتری یابد  که در این زمینه لازم است تا بخش‌های خصوصی دو کشور توانمندی‌ها و پتانسیل‌های موجود خود را به طرف مقابل معرفی کنند.

جلالی ضمن اشاره به بدقولی اروپایی‌ها اعلام کرد: اروپایی‌ها سازوکار اینستکس را ساختند، اما تا این لحظه هیچ تراکنشی در چارچوب این سازوکار صورت نگرفته است.

طرفین در این دیدار به تبادل نظر در خصوص روابط دوجانبه، مسائل منطقه‌ای، مبارزه با تروریسم و افراط گرایی و برجام پرداختند.

«کنستانتین کاساچف» رئیس کمیته امور بین الملل شورای فدراسیون روسیه نیز ضمن اشاره به اهمیت روابط پارلمانی بین ایران و روسیه، از حمایت نمایندگان پارلمانهای دو کشور از ابتکارات یکدیگر در سازمان‌های بین المللی و از جمله سازمان همکاری شانگهای ابراز رضایت کرد.

وی از توسعه روابط اقتصادی ایران با اتحادیه اقتصادی اوراسیا استقبال کرد و اذعان داشت: امیدواریم که با حمایت شما، ارتباطات بین منطقه‌ای و تعاملات بین پارلمانی ایران و روسیه توسعه بیشتری یابد.

رئیس کمیسیون امور بین‌الملل شورای فدراسیون با اشاره به آخرین وضعیت سوریه اظهار داشت: عقیده داریم که در چارچوب فرمت آستانه گفت‌وگوی روسیه و ایران به حل و فصل معضلات منطقه‌ای مساعدت خواهد کرد. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز