کارشناس مسائل غرب آسیا:

سوءاستفاده سیاسی و رسانه‌ای از یک بیماری بدترین نوع انتقام‌گیری علیه دولت و ملت ایران است

۱۳۹۸/۱۲/۱۵ - ۰۵:۴۰:۴۱
کد خبر: ۹۷۳۴۲۳
سوءاستفاده سیاسی و رسانه‌ای از یک بیماری بدترین نوع انتقام‌گیری علیه دولت و ملت ایران است
یک کارشناس مسائل غرب آسیا مطرح کرد: سوءاستفاده سیاسی و رسانه‌ای از یک بیماری بدترین نوع انتقام‌گیری علیه دولت و ملت ایران است.

«صباح زنگنه»، کارشناس مسائل غرب آسیا، درباره سابقه پنهانکاری عربستان در سال‌های گذشته در مورد شیوع بیماری «مِرس» در این کشور و سرکوب رسانه‌ای در این کشور به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفته است: ویروس بحث علمی است و بحث دیگر آثار یا سوءاستفاده‌های سیاسی و تبلیغاتی از آن، است. از نظر علمی، باید روی کشف علل شیوع و انتقال آن و توزیع جغرافیایی آن، رفت و آمدهای خارجی شهروندان با چین و مسائل تاکید و نظارت شود.

او افزود: همه این موارد باید به صورت علمی بررسی شود و راه‌های جلوگیری و پیشگیری از این ویروس مشخص شود و بعد هم اگر در دانشگاه‌ها و مراکز علمی، موفق شدند واکسن این بیماری را کشف کنند به مبارزه با این بیماری اقدام کنند. بحث دیگر آثار سوءاستفاده‌های سیاسی و تبلیغاتی از هر حادثه‌ای است نه تنها این بیماری بلکه حتی در مورد سیل هم بسیاری رسانه‌ها سعی می‌کنند از آن به عنوان حربه تبلیغاتی علیه ایران استفاده کنند. هر اتفاق در ایران رخ دهد برخی رسانه‌های بیگانه آن را به دولت، نظام و دستگاه جمهوری اسلامی، مرتبط می‌کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: به هرحال سوءاستفاده‌های سیاسی همواره وجود دارد. همان گونه‌ای که آمریکایی‌ها تلاش کردند این کار را در رابطه با ایران انجام دهند. آمریکایی‌ها حتی مدتی نیز در مورد اطلاعات شهروندان مبتلای خود پنهانکاری کردند و وقتی صدای رسانه‌هایشان بلند شد، دولتمردان آمریکا شروع به اعتراف این اطلاعات کردند و پذیرفتند در این زمینه کوتاهی کردند و بهانه‌های گوناگونی را چیدند.

زنگنه عنوان کرد: سوء‌استفاده‌های سیاسی از یک حادثه انسانی، بدترین نوع شماتت و انتقام گیری از یک ملت یا یک دولت و یا یک نظام است.

او با بیان اینکه به هر حال بیماری کرونا خود را در همه کشورها از جمله کشورهای منطقه نشان خواهد داد، تصریح کرد: در عربستان حداقل 300 هزار نیروی انسانی در قالب مهندس، کارگر یا بازرگان در حال فعالیت هستند و رفت و آمد دارند. مبادلات اقتصادی عربستان با چین نه تنها کمتر از ایران نیست بلکه بیشتر است. صادرات نفت عربستان به چین بدین معنا نیست که فقط عربستان به چین نفت صادر می‌کند بلکه شرکت‌های تجاری چینی که نفت را می‌خرند در عربستان هم رفت و آمد دارند و دارای دفتر، تشکیلات اداری و کارمندان هستند.

صباح زنگنه در مورد امارات نیز بیان کرد: در امارات نیز حداقل 200 هزار کارگر چینی مشغول به کارند که حتی شهرک‌های چینی در این کشور ساخته شده است. تاجران بزرگ و کوچک، شرکته‌ای چینی و غیره در امارات نمایندگی دارند. بنابراین اگر رفت و آمد باعث این بیماری شود در این کشورها نیز آمارهایی قابل توجه از مبتلایان به این بیماری حضور دارند. این یک بحث انسانی است و سوءاستفاده‌های سیاسی کشورها علیه ایران را باید محکوم کرد.

نظر شما