وزیر امور خارجه آلمان:

در حال حاضر خطر جنگ هسته‌ای جدی نیست

۱۳۹۸/۱۲/۱۶ - ۱۳:۴۲:۳۷
کد خبر: ۹۷۴۰۷۸
در حال حاضر خطر جنگ هسته‌ای جدی نیست
وزیر امور خارجه آلمان گفت: آلمان باید در همراهی با ۱۵ کشور دیگری که در استکهلم درباره لزوم خلع سلاح هسته‌ای گرد آمده بودند، در راستای مقابله با مسابقه تسلیحاتی و به‌ویژه کارزار تولید و ساخت جنگ‌افزارهای پیشرفته گام بردارد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا،«هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان در مصاحبه با شبکه خبری "ان‌ تی‌ وی"  در پاسخ به این سوال که آیا خطر یک رویارویی هسته‌ای جهان را در حال حاضر تهدید نمی‌کند؟ گفت که چنین خطری را در حال حاضر جدی نمی‌داند، اما بر این باور است که آلمان باید در همراهی با ۱۵ کشور دیگری که در استکهلم درباره لزوم خلع سلاح هسته‌ای گرد آمده بودند، در راستای مقابله با مسابقه تسلیحاتی و به‌ویژه کارزار تولید و ساخت جنگ‌افزارهای پیشرفته گام بردارد.
وزیر امور خارجه آلمان تاکید کرد که هدف دولت آلمان گام برداشتن به سوی جهانی عاری از جنگ‌افزارهای هسته‌ای است، از این رو هدف نیروهای هوادار صلح در جهان باید در راستای منع و محدود کردن تولید چنین جنگ‌افزارهایی باشد.

آلمان در تلاش است با بهره گیری از عضویت خود در شورای امنیت سازمان ملل متحد، در همراهی با شماری از کشورهای دیگر در راستای تمدید، تجدید و کسب توافق‌های تسلیحاتی به‌ ویژه تسلیحات هسته‌ای گام بردارد.

اظهارات این مقام آلمانی در حالی مطرح می شود که اسراییل بر اساس اعلام برخی منابع دارای بیش از ۲۰۰ کلاهک هسته ای است و در حال توسعه آن در سایه حمایت های کشورهای غربی می باشد و تاکنون نیز به پیمان‌ نامه منع گسترش سلاح‌ های هسته‌ای نپوسته است.

ان‌تی‌وی همچنین به تلاش‌های تسلیحاتی  روسیه در عرصه تولید موشک‌های "آونگارد" (ابرصوت) و بهبود سامانه‌های حامل کلاهک‌های هسته‌ای اشاره کرد و از هایکو ماس درباره واکنش احتمالی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) نسبت به این اقدامات پرسید.
وزیر امور خارجه آلمان در پاسخ گفت که آلمان نسبت به چنین تحولاتی بی‌تفاوت نیست و رویکرد این کشور در همراهی با ۱۵ کشور دیگر شرکت‌کننده در نشست استکهلم طرح لزوم انعقاد پیمان‌های جدید تسلیحاتی و به‌ویژه توافق‌های ناظر بر فعالیت در عرصه تولید و ساخت جنگ‌افزارهای هسته‌ای است.
این کشورها از جمله بر آنند تا در نشست ماه آوریل (فروردین و اردیبهشت ۱۳۹۹) در نیویورک بار دیگر بر لزوم شرکت در گفت‌وهای مربوط به مسابقه تسلیحاتی و توافق‌های فراگیر در عرصه تسلیحاتی تاکید کنند.
این مقام آلمانی تاکید کرد که در این ارتباط علاوه بر چین با کشورهای آمریکا و روسیه نیز گفت‌وگو کرده و زمینه برای گسترش این مذاکرات فراهم است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز