چین با آمریکا وارد مذاکره کنترل تسلیحاتی نمی شود

۱۳۹۸/۱۲/۱۸ - ۱۸:۱۹:۵۹
کد خبر: ۹۷۵۰۰۷
چین با آمریکا وارد مذاکره کنترل تسلیحاتی نمی شود
«جائو لی جیان» سخنگوی وزارت خارجه چین گفت که کشورش به مذاکرات به اصطلاح «کنترل تسلیحاتی» به آمریکا ملحق نمی شود.

به گزارش گروه سیاسی برنا، جائو روز یکشنبه در پکن با اشاره به طرح پیشنهادی واشنگتن برای گفت و گوی سه کشورروسیه و آمریکاچین برای کنترل تسلیحاتی گفت: ما قصدی برای ورود به این گفت و گوها نداریم.

وی اما تاکید کرد که پکن با همه کشورها ارتباطات و همکاری هایش را در چارچوب توافقات و پیمان های موجود تقویت می کند.

دولت آمریکا در پنجاهمین سالگرد اجرایی شدن پیمان منع کنترل تسلیحات کشتار جمعی موسوم به « ان پی تی» پیشنهادی برای گفت و گوی سه جانبه برای جلوگیری از مسابقه تسلیحاتی و ساخت دنیای بهتر مطرح کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه چین افزود: ما بارها اعلام کرده ایم که هیچ علاقه ای برای پیوستن به گفت و گوهای کنترل تسلیحاتی با امریکا و روسیهنداریم و این موضع ما شفاف بوده و تغییری نکرده است.

وی گفت: سیاست دفاعی ملی چین همیشه ماهیت دفاعی داشته است این کشور یک قدرت هسته ای است اما آن را برای امنیت ملی در پایین ترین سطح حفظ کرده است و حجم زرادخانه هایش هرگز به اندازه امریکا وروسیه عظیم نیست.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه چین ، این کشور راه توسعه صلح آمیز را بی آنکه به دنبال مسابقات تسلیحاتی باشد ، ادامه می دهد.

جائو ادامه داد: اینکه در مذاکرات سه جانبه شرکت نمی کنیم به این معنا نیست که در تلاش های مربوط به خلع سلاح هسته ای بین المللی مشارکت نمی کنیم. 

او گفت : در مورد مسایل راهبردی نیز گفت و گوهای دوجانبه باامریکا انجام می دهیم و امیدواریم که این کشور اقدامات اشتباه خود را برطرف کرده و به منافع چین لطمه نزند و راه را برای گفت و گوی سازنده دو کشور هموار کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز