عربستان بار دیگر آتش بس الحدیده را نقض کرد

۱۳۹۸/۱۲/۱۸ - ۱۹:۴۸:۱۲
کد خبر: ۹۷۵۰۴۴
عربستان بار دیگر آتش بس الحدیده را نقض کرد
نیروهای ائتلاف سعودی با نقض توافقنامه صلح سوئد، استان الحدیده در غرب یمن را هدف قرار دادند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از شبکه خبری المیادین، جنگنده های عربستان امروز شهرستان الصلیف واقع در شمال غرب استان الحدیده را امروز در ۶ نوبت هدف قرار دادند.

از زمان اجرایی شدن توافق آتش بس در استان الحدیده، نیروهای ائتلاف سعودی تاکنون، ۵۲ هزار بار این توافقنامه را نقض کرده که بر اثر آن یکهزار و ۶۵ غیرنظامی کشته و سه هزار و ۵۶۷ تن نیز زخمی شده اند.

همچنین، در حال حاضر درگیری های شدید میان نیروهای دولت صنعا از یک سو و نیروهای منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و ائتلاف سعودی از سوی دیگر در مناطق الیتمه و السلیله شهرستان مرزی الخب و الشعف بزرگترین شهرستان استان الجوف واقع در شرق یمن و نزدیک منطقه نجران سعودی، جریان دارد.

همچنین، نبرد شدید میان دو طرف در اطراف پادگان اللبنات بزرگترین پایگاه نظامی نیروهای منصور هادی و ائتلاف سعودی در شمال استان و در حومه جنوب شرق شهرستان الحزم مرکز استان الجوف ادامه دارد.

دولت مستعفی یمن و جنبش انصارالله در مذاکرات صلحی که ۲۲ آذر ۹۷ در استکهلم پایتخت سوئد انجام شد، به توافق‌هایی از جمله موضوع آتش‌بس در الحدیده و مبادله اسرای دو طرف دست یافتند اما این توافق‌ها با توجه به اختلاف‌ها اجرا نشد.

عربستان و امارات از فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور غربی و عربی و با کمک آمریکا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، حملات گسترده‌ای را علیه یمن آغاز کردند.

بر اثر این تجاوز تاکنون هزاران یمنی کشته شده و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز