طالبان:

تحلیف همزمان دو رئیس جمهور برای روند صلح مضر است

۱۳۹۸/۱۲/۱۹ - ۱۸:۴۹:۵۸
کد خبر: ۹۷۵۵۵۳
تحلیف همزمان دو رئیس جمهور برای روند صلح مضر است
خبرگزاری رویترز روز دوشنبه از کابل گزارش داد که گروه طالبان افغانستان در واکنش به برگزاری دو مراسم تحلیف ریاست جمهوری جداگانه در این کشور واکنش نشان داد و آنرا مضر به روند صلح کشور دانست.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، "ذبیح‌الله مجاهد" سخنگوی طالبان به این خبرگزاری گفت: با توجه به اختلافاتی که در میان سیاستمداران دولت وجود دارد و حتی امروز دو مراسم تحلیف ریاست جمهوری جداگانه برگزار کردند، بعید است بتوانند طبق قرار قبلی خود را برای مذاکرات صلح بین افغانی فردا 10 مارس (20 اسفند) آماده کنند".

وی خطاب به دو رقیب سیاسی کشور، یعنی محمد اشرف غنی رئیس جمهوری و عبدالله عبدالله رئیس اجرایی دولت گفت: "بیایید به جای برگزای دو مراسم جداگانه تحلیف، اختلافات را کنار گذاشته و بیشتر بر مذاکرات بین‌افغانی متمرکز شوید تا روند صلح این کشور به موفقیت خاتمه یابد".

مجاهد این اختلافات را برای مذاکرات صلح کشور خطرناک خواند و گفت: "یکی از گامهایی که قرار بود برای صلح کشور برداشته شود و در توافقنامه صلح طالبان با آمریکا در دوحه قطر نیز گنجانده شده است آزادی 5 هزار زندانی طالبان در زندان های دولت بود تا طالبان نیز بتواند هزار زندانی دولت را در مقابل آزاد کند، با این وجود تاکنون هیچ گام عملی‌ای برای اجرای شرط توافق آمریکا و طالبان صورت نگرفته است. چون اشرف غنی بارها این این درخواست را رد کرده است.

منابع آگاه دیپلماتیک و سیاسی گفته‌اند، زلمای خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان مذاکراتی با طرف‌های عبدالله و غنی صورت داده تا به راهکاری برای بن‌بست سیاسی فعلی دست یابد.

به گزارش رویترز، این همه در حالی است که عبدالله عبدالله، یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان پیروزی اشرف غنی، رییس جمهور این کشور را در انتخابات نپذیرفته است و هر دوی آن‌ها امروز بطور همزمان و جداگانه مراسم تحلیف ریاست جمهوری برگزار کردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز