عضو جامعه روحانیت مبارز:

برخی حیات خود را در مرگ دیگران می‌دانند

۱۳۹۸/۱۲/۲۰ - ۱۳:۵۰:۱۷
کد خبر: ۹۷۵۹۴۰
برخی حیات خود را در مرگ دیگران می‌دانند
عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به گسترش به ویروس کرونا در کشور طی یادداشتی اختصاصی برای خبرگزاری برنا نوشت؛ برخی حیات خود را در مرگ دیگران می‌دانند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، متن یادداشت حجت الاسلام اکرمی، عضو جامعه روحانیت مبارز، به شرح زیر است:

1- پس از طلبه شدن و گوینده شدن در سال 45 شمسی، در آستانه ولادت امام علی (ع) در سال 40، به طور طبیعی، به مسجدی و حسینه‌ای و هیئتی رفتم و برای این ایام موسوم مراسمی داشتم و سخنرانی نمودم و شاد نمودم و شاد گشتم و از فضیلت آن حضرت گفتم: سال 98 شمسی استثنایی بود که اعلام شد اجتماع و جماعت و جمعه ممنوع و فقط از طریق فضای مجازی «اسعدالله ایامکم سعید» گفته شد و پیامک ارسال گشت. در برابر چشمانم حدیث «انزل القضا، ضاق الفضا» هم خودنما شد و عرصه را برابر خودم تنگ یافتم، چند روزی از محل کار، محل سخنرانی و جماعت و جمعه دور ماندم و برای  پایان سال 98 در اندیشه عمیق ماندم.

2- در روز ولادت حضرت علی (ع)، تماسهای تلفنی و پیامکی داشتم و نکات ظریف و دقیق که هر یک پیام ویژه داشت. در برابر موضوع کرونا که حدود صد کشور را به خود مشغول نموده و برنامه‌های تجاری و سیاحتی و گردشی و اشتغالی، و علمی و صنعتی را دگرگون نموده است و در کنار خود هزاران قربانی داشته است، برخی از فداشدگان، عزیز، متین، دانشمند و امین و انقلابی بودند و نشد که تجلیل و تکریمی از آنان بشود، واژه غربت و مظلومیت برای آنان عنوان شد و بس.

3- در برابر این حوادث هراس آور و سوزنده، چه باید کرد، می‌توان فقط قصه خواند و غصه خورد و ابراز تأسف نمود، و یا چون برخی رویدادهای دیگر جامعه، بی تفاوت از کنار آنها گذشت و یا این داستان را در آزمایشگاه‌ و آموزشگاه و آموزنده و سازنده، دانست. در این موضوع، درسهای علمی می‌توان گرفت و تجربه فراوان آموخت و ان‌شاءالله واکسن ضدکرونا ساخت و اختراعی به وجود آورد.

3- برخی کرونا را بیولوژیکی می‌دانند و گفتم کارشناسان باید بگویند که این موضوع ریشه علمی و سیاسی دارد یا خیر، آن گونه که در جنگ تحمیلی 8 ساله، شیمیایی نمودن برخی رزمندگان دفاع مقدس، تبعات آن مشاهده شد. در مورد بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی که ده‌ها سال از عمر آن می‌گذرد، تبعات تلخ آن را می‌یابیم.

4- در این حادثه تلخ، برخی انسان‌ها شریف و امین و پاک معرفی شدند و برخی پلید، سوداگر و لئیم شدند و از ماسک و دستکش و الکل و سیر و زنجبیل، خود را موجودی «پرواری» ساختند و تابلو «ذَرْهُمْ یَأْکُلُوا وَ یَتَمَتَّعُوا وَ یُلْهِهِمُ الْأَمَلُ فَسَوْفَ یَعْلَمُونَ» شدند. حادثه کرونا، خیر و دلسوز و فداکار و ایثارگر را به جهانیان نشان داد و در نقطه مقابل «و وَکَانَ فِی الْمَدِینَةِ تِسْعَةُ رَهْطٍ یُفْسِدُونَ فِی الْأَرْضِ وَلَایُصْلِحُونَ» گروه فاسد و افسادگر را به دیگران بشناساند. برخی حیات خود را در مرگ دیگران می‌دانند و لاشخورند.

سیدرضا اکرمی 98/12/18

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز