نماینده اتحادیه اروپا در سازمان‌های بین‌المللی:

برجام ضامن صلح آمیز بودن ماهیت برنامه هسته‌‌ای ایران است

۱۳۹۸/۱۲/۲۰ - ۲۰:۵۵:۱۷
کد خبر: ۹۷۶۱۴۵
برجام ضامن صلح آمیز بودن ماهیت برنامه هسته‌‌ای ایران است
نماینده اتحادیه اروپا در سازمان‌های بین‌المللی گفت: اتحادیه اروپا تعهدات خود از جمله لغو تحریم‌های مورد اشاره در برجام را به طور کامل اجرا کرده است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا،«استفن کلمنت»نماینده اتحادیه اروپا در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین روز سه‌شنبه در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت:اتحادیه اروپا تعهد قاطعانه خود را نسبت به برجام و تداوم حمایت از آن اعلام می‌دارد. 

کلمنت افزود: این اتحادیه نسبت به همکاری با جامعه جهانی برای حفظ برجام به عنوان دستاورد مهم چند جانبه‌ای که وفق قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد به تأیید رسید، مصمم است.
این سیاستمدار اروپایی تصریح کرد: برجام عنصر کلیدی معماری عدم اشاعه تسلیحات هسته‌ای است که برای امنیت منطقه، اروپا و جهان حائز اهمیت است.
وی با بیان اینکه برجام ضامن صلح آمیز بودن ماهیت برنامه هسته ای ایران است، تصریح کرد که اجرای کامل آن بسیار حائز اهمیت است.

نماینده اتحادیه اروپا در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین با بیان اینکه برجام ضامن صلح آمیز بودن ماهیت برنامه هسته ای ایران است، تصریح کرد که اجرای کامل آن، حیاتی و بسیار حائز اهمیت است.
کلمنت در بخش دیگری از اظهارات خود، مراتب تأسف عمیق اتحادیه اروپا از خروج آمریکا از برجام و از سرگیری تحریم‌ها علیه ایران را اعلام کرد. وی از تمام کشورها خواست تا از اقداماتی که مانع اجرای تعهدات مندرج برجام می‌شود خودداری کنند.
وی تصریح کرد: در کنار اجرای کامل تعهدات هسته ای ایران در چارچوب برجام، لغو تحریم‌ها بخش مهمی از این توافق به‌شمار می‌رود. وی مدعی شد که اتحادیه اروپا تعهدات خود از جمله لغو تحریم‌های مورد اشاره در برجام را به طور کامل اجرا کرده است.
این سیاستمدار اروپایی همچنین نسبت به کاهش تعهدات ایران تحت برجام از جمله عبور از ذخایر اورانیوم ابراز نگرانی کرد و مدعی شد که این اقدامات، غیر قابل بازگشت هستند.

وی افزود: اتحادیه اروپا از تصمیم پنجم ژانویه که ایران هیچ محدودیتی را در حوزه عملیات (هسته‌ای) نخواهد داشت عمیقاً متأسف است. این تصمیم زمانی گرفته شد که تنش‌ها در منطقه بسیار جدی است.
کلمنت افزود: از ایران می‌خواهیم تمام اقداماتی را که با برجام سازگار نیست به عقب بازگردانده و بدون فوت وقت به اجرای کامل تعهداتش بازگردد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز