حمله گسترده آمریکا به مقرهای کتائب در عراق

۱۳۹۸/۱۲/۲۳ - ۰۲:۳۵:۴۷
کد خبر: ۹۷۷۰۸۴
حمله گسترده آمریکا به مقرهای کتائب در عراق
شبکه اسکای نیوز عربی بامداد جمعه از شنیده شدن صدای انفجارهای مهیب و پیاپی در استان‌های صلاح الدین و بصره در شمال و جنوب عراق خبر داد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، اسکای نیوز عربی به منشأ این انفجارها و جزئیات بیشتر آن هیچ اشاره‌ای نکرده است.

اسکای نیوز مدعی شد که این انفجارها در منطقه جرف الصخر  در استان بابل روی داده است که در کنترل حزب الله عراق قرار دارد.

شبکه المیادین نیز اعلام کرد که منطقه جرف الصخر و السعیدات هدف بمباران قرار گرفته است.

خبرگزاری رویترز به نقل از دو مقام آمریکایی اعلام کرد که حملات تلافی‌جویانه آمریکا در پی حملات به نیروهای آمریکایی و انگلیسی در حال انجام است.

الجزیره نیز گزارش داد که علاوه بر استان های بابل و صلاح الدین،مراکز  الحشد الشعبی در استان بصره در جنوب عراق نیز بمباران شده است

رسانه های آمریکایی نیز در گزارشی اعلام کردند که ائتلاف بین المللی موسوم  به ضد داعش به سرکردگیآمریکا، مواضع حزب الله عراق در جرف الصخر را هدف حملات هوایی قرار دادند.

خبر شنیده شدن چندین انفجار در صلاح الدین عراق دو روز پس از آن روی می‌دهد که یک منبع آگاه در سازمان الحشد الشعبی عراق روز پنجشنبه اعلام کرد که جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی شامگاه چهارشنبه (دیشب) مواضع گروه‌های مقاومت را در البوکمال واقع در شرق سوریه هدف قرار دادند.

این منبع که به نامش هیچ اشاره‌ای نشده است، اعلام کرد که در این حملات مواضع گروه‌های مقاومت «کتائب حزب الله»، «النجباء»، «سید الشهداء» و لشکر «حیدریون» هدف قرار گرفته است.

حمله جنگنده ها به مناطق مرزی عراق و سوریه پس از آن صورت گرفت که پایگاه التاجی محل حضور نیروهای ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا در ۳۰ کیلومتری شمال بغداد چهارشنبه شب گذشته هدف ۱۹ راکت کاتیوشا قرار گرفت.

بر اساس تازه ترین گزارش ها، در این حمله چهار نیروی آمریکایی و انگلیسی کشته و ۲۶ نظامی دیگر زخمی شدند.

وزارت دفاع آمریکا بامداد روز جمعه تایید کرد که ایالت متحده به پنج مقر تسلیحاتی شبه نظامیان شیعه عراق عملیات نظامی انجام داده است.  

به گزارش رویترز، با گذشت یک روز از حملات راکتی به پایگاه تاجی، پنتاگون در بیانیه ای اعلام کرد که عملیاتی دفاعی را در برابر مقر کتائب حزب الله در سرتاسر عراق انجام داده است. 

براساس این بیانیه، مقرهای ذخیره تسلیحات شامل مکان هایی است که تسلیحات در آنجا برای هدف قرار دادن ایالات متحده و نیروهای ائتلاف مورد استفاده قرار می گیرد. 

در بیانیه پنتاگون آمده است که این عملیات دفاعی، متناسب و در پاسخ مستقیم به تهدیدهای گروههای شبه نظامی شیعه است. 

نظر شما
پرونده ویژه