سید حسن نصرالله:

ایران به کمک آمریکا برای مقابله با کرونا نیازی ندارد/انگلیس و آمریکا آمار واقعی مبتلایان به ویروس کرونا را مخفی کردند

۱۳۹۸/۱۲/۲۳ - ۲۲:۴۳:۲۳
کد خبر: ۹۷۷۳۳۵
ایران به کمک آمریکا برای مقابله با کرونا نیازی ندارد/انگلیس و آمریکا آمار واقعی مبتلایان به ویروس کرونا را مخفی کردند
دبیر کل حزب الله لبنان گفت که ایران به کمک آمریکا برای مقابله با کرونا نیاز ندارد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، "سید حسن نصرالله" دبیرکل حزب‌الله لبنان، عصر جمعه درباره آخرین تحولات سخنرانی کرد.

او در ابتدای سخنرانی خود گفت که ویروس کرونا به دغدغه اول در همه جهان تبدیل شده و منحصر در منطقه غرب آسیا نیست.

سید حسن نصرالله گفت که باید خود را در وسط میدان نبرد با کرونا بدانیم؛ چرا که این نبرد، نبرد یک شهر یا روستا نیست نبرد جهانی است و کشورها و ملت‌های جهان با آن درگیرند و در آن مشارکت دارند و اولویت‌ها در این شرایط برعهده دولت‌ها و ملت‌هاست.

وی ادامه داد: « دراین نبرد دشمنانی و کسانی وجود دارد که هدف قرار گرفته‌اند و کسانی که در این نبرد هدف قرار نگرفته‌اند باید با دشمنان به مقابله برخیزند».

سید حسن نصرالله گفت که آنچه که در مورد کرونا همچنان مجهول باقی مانده این است که هنوز بیشتر جوانب آن مشخص نیست و نیاز به تحلیل و بررسی دارد.

او با بیان اینکه نباید در برابر این دشمن و ویروس تسلیم شد، اظهار داشت گزینه ما در این نبرد مقاومت در برابر دشمنی است که به وبایی جهانی تبدیل شده است و نباید در برابر آن از خود تسلیم، نامیدی و یا سهل‌انگاری نشان دهیم.

سیدحسن نصرالله یادآور شد که: بخش سلامت و بهداشت امروز در خط مقدم مقابله با کرونا قرار دارد، اولویت می بایست ممانعت از انتشار و گسترش این ویروس و کاهش خسارتهای جانی تا دستیابی به دارویی برای آن باشد، به همکاری و همبستگی برای مقابله با کرونا نیاز داریم،باید در مقابله با کرونا با مسئولیت پذیری عمل کنیم.

دبیر کل حزب‌الله گفت که در این نبرد هیچ مانعی نیست که کسی زبان به انتقاد بگشاید ولی باید از به‌گارگیری زبانی که منجر به ایجاد کینه و نفرت می‌شود، بپرهیزد؛ چرا که ما در برابر نبرد انسانی قرار داریم و ما در این نبرد وظایف دینی، شرعی، اخلاقی و ملی داریم که باید به آن‌ها عمل کنیم.

او گفت که عمل به تدابیر و دستورالعمل‌های مربوط به ویروس کرونا نه مستحب بلکه که واجب است و باید مو به مو اجرا شود تا بتوان این ویروس را شکست داد و خاطرنشان کرد: برای مقابله با کرونا به شفاف سازی نیاز داریم، مخفی کردن واقعیتها درباره آمار مبتلایان و فوت شدگان جایز نیست.

وی خاطرنشان کرد که انگلیس و امریکا آمار واقعی مبتلایان به ویروس کرونا را مخفی کردند، ایران به کمک امریکا برای مقابله با کرونا نیاز ندارد بلکه می خواهد که تحریم ها برداشته شود.

سیدحسن نصرالله در ادامه از دولت لبنان خواست تا از بخش بهداشت و سلامت به طور ویژه و استثنایی حمایت کند و گفت: باید خود را برای بدترین احتمال ها برای مقابله با کرونا آماده کنیم، حزب‌الله برای مقابله با کرونا تمام امکانات و کادر های خود را در اختیار دولت قرار می دهد

وی یادآور شد که امروز همبستگی اجتماعی بسیار ضروری است و از بانک ها در لبنان درخواست کرد تا از دولت و بخش بهداشت و سلامت حمایت کنند و کمکهای لازم را ارائه دهند.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: باید به نبرد کرونا برویم در حالی که به سلاح ایمان مسلح هستیم، جنگ با کرونا به صبر و اراده و امید و هدایت نیاز دارد، روی آوردن به خدا باید قوی ترین سلاح ما در مقابله با کرونا باشد، ایجاد رعب و وحشت در میان مردم فاجعه و جنایت است و می تواند در حد افساد فی الارض باشد، حزب الله هیچ طرحی به دولت لبنان ارائه نداده است.

وی خاطرنشان کرد: حزب الله هیچ طرحی به دولت لبنان ارائه نداده است، باید طرحی یا برنامه مشارکتی طراحی شود که همه طرفها در آن حضور داشته باشند.

.دبیرکل حزب الله لبنان گفت: با هیچ طرف خارجی که می خواهد کمکی یا حمایتی نامشروط ارائه دهد مخالفتی نداریم و اگر شرطهایی مطرح کند نباید با قانون اساسی لبنان مغایرت داشته باشد.

نظر شما