خبر خوب همتی در روزهای بحرانی/ رشد اقتصادی غیرنفتی کشور به ۳. ۱ درصد رسید

۱۳۹۸/۱۲/۲۴ - ۱۵:۳۳:۳۱
کد خبر: ۹۷۷۶۷۳
خبر خوب همتی در روزهای بحرانی/ رشد اقتصادی غیرنفتی کشور  به ۳. ۱ درصد رسید
رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد: گزارش آماری بانک مرکزی حاکی از آن است که در فصل سوم سال ۹۸، رشد اقتصادغیرنفتی ۳. ۳+ درصد و رشد اقتصادی با نفت در این فصل، 2. 1+ درصد بوده است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا «عبدلناصر همتی»، رئیس کل بانک مرکزی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: در ایام مبارزه نفس گیر با ویروس کرونا و لحظاتی که همه ابعاد اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی زندگی مردم تحت الشعاع آن قرار گرفته است، لازم می‌دانم یک خبر خوب از عملکرد اقتصاد در ۹ ماهه سال ۹۸ ارائه کنم . 

به گفته همتی عملکرد اقتصادی نشان می‌دهد کشور مان با وجود فشار حداکثری وتحریم‌های همه‌جانبه، در چارچوب استراتژی رونق تولید که توسط مقام معظم رهبری برای سال ۹۸ ترسیم شده‌بود ، توانسته‌است به نتایج خوبی برسد . 

او افزود: گزارش آماری بانک مرکزی حاکی از آن است که در فصل سوم سال ۹۸، رشد اقتصادغیرنفتی ۳. ۳+ درصد و رشد اقتصادی با نفت در این فصل، 2. 1+ درصد بوده است. بخشهای کشاورزی ، صنعت ومعدن و خدمات به ترتیب با 8. 7، 7 و 2 . 1درصد رشد مثبت درفصل سوم ، این رشد اقتصادی را رقم زده اند. بنابراین، درنتیجه عملکرد بخش های مختلف اقتصاد، رشد اقتصادی غیرنفتی کل ۹ ماهه معادل 3 . 1+ درصد شده است.

همتی نوشت: همه ما امیدواریم باغلبه هرچه سریعتر بر کرونا ، شاهد تداوم روند رونق تولید و رشد مثبت اقتصاد باشیم .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز