پوتین مصوبه ای که او را دوباره رئیس جمهور می کند، تایید کرد

۱۳۹۸/۱۲/۲۴ - ۱۹:۳۹:۴۱
کد خبر: ۹۷۷۷۶۲
پوتین مصوبه ای که او را دوباره رئیس جمهور می کند، تایید کرد
رئیس جمهوری روسیه طرح اصلاح قانون اساسی روسیه را که در آن قید شده او بار دیگر می تواند در انتخابات ریاست جمهوری (سال ۲۰۲۴ میلادی) شرکت کند را با امضای خود تایید کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز شنبه پس از امضای قانون اصلاح قانون اساسی روسیه، آن را برای تایید به دادگاه قانون اساسی روسیه فرستاد.

در گزارش دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین گفته شده است: پوتین همچنین در نامه ای از دادگاه قانون اساسی روسیه سوال کرده است که آیا قانون اصلاح قانون اساسی روسیه که هنوز اعتبار اجرایی نیافته است بندهای ۱، ۲ و ۹ قانون اساسی روسیه را نقض نمی کند. 

  در این نامه گفته شده است که قانون اصلاح قانون اساسی روسیه را نهادهای قانونگذاری محلی ۸۵ جمهوری و استان فدراسیون روسیه تایید کرده اند.

 قانون اصلاح قانون اساسی روسیه را دومای روسیه روز سه شنبه تایید و چهارشنبه جنبه تشریفاتی آن را بجا آورد و همان روز هم شورای فدراسیون، آن را تایید کرد.

پوتین در نامه خود به دادگاه قانون اساسی روسیه، به بندهایی از این قانون که مورد تغییر قرار می گیرند اشاره کرده است.

رئیس جمهوری روسیه از این دادگاه خواسته است که نظر خود را درباره ماهیت تغییرات در قانون اساسی اعلام و درصورت موافقت آن را تایید کند.

در قانون جدید برای اصلاح قانون اساسی روسیه حدود ۶۰۰ مورد تغییر، پیش بینی شده است.

 از مهم ترین بخش ها برای اصلاح قانون اساسی، به صفر رساندن دوره های قبلی ریاست جمهوری پوتین بود که امکان شرکت وی در انتخابات ریاست جمهوری روسیه در سال ۲۰۲۴ را فراهم می کند. 

مورد مهم دیگر در این قانون، اولویت یافتن تصمیمات مراجع قضایی روسیه بر دادگاه ها و سازمان های بین المللی است و فقط تصمیم هایی که با قانون اساسی روسیه مغایرت نداشته باشد و با منافع این کشور متناقض نباشد از نظر کرملین قابل اجرا خواهد بود.

به طور مثال اگر سازمان های بین المللی در موضوعی همچون اوکراین روسیه را مقصر بخوانند و خواستار پرداخت جریمه از سوی این کشور شود، مجلس روسیه می تواند با تصویب قانونی، پرداخت هر مبلغی در این خصوص را غیرقانونی به حساب اورد و به همین دولت روسیه اجازه پرداخت اجاره را نخواهد داشت و هرگونه برداشت اموال روسیه در خارج از این کشور، از نظر مجلس روسیه دست اندازی به اموال ملت روسیه به حساب خواهد آمد.

اصلاحات مد نظر پوتین پس از تایید دادگاه قانون اساسی، به همه پرسی عمومی قرار خواهد گرفت و تنها ملت روسیه هستند که تصمیم می گیرند این قانون به اجرا دربیاید یا کنار گذاشته شود.

صاحبنظران در روسیه معتقدند با توجه به محبوبیت بالای پوتین، او در همه پرسی نیز موفق خواهد شد و اصلاحات مدنظر خود را در روسیه به اجرا درخواهد آورد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز