نایب رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه:

جذب آرای خاکستری توسط اصولگرایان به لحاظ علمی انکارناپذیر است/ مدیریت جناحی مجلس یازدهم ممکن است مشکل آفرین شود

۱۳۹۸/۱۲/۲۶ - ۰۵:۱۶:۰۴
کد خبر: ۹۷۸۰۱۴
جذب آرای خاکستری توسط اصولگرایان به لحاظ علمی انکارناپذیر است/ مدیریت جناحی مجلس یازدهم ممکن است مشکل آفرین شود
نایب رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه گفت: پایداری‌ها به لحاظ مبانی و اصول، سعی دارند که همیشه صدر را مد نظر داشته باشند و بر روی اصول پافشاری کنند تا زمینه محافظه کاری در میان اصولگرایان، کاهش یابد.

«حمیدرضا ترقی»، نایب رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری برنا درباره ادعای اصولگرایان مبنی بر جذب آرا خاکستری توسط این جناح در انتخابات مجلس یازدهم گفت: بر اساس محاسبات گذشته و حتی اعتراف خود اصلاح‌طلبان کف رای اصولگرایان حدود ۲۵ درصد و حداکثر تا ۳۰ درصد است. باقی کسانی که در انتخابات شرکت کرده‌اند و میانگینی که به دست آمده، نشانگر جذب آرای خاکستری است. 

او افزود: بخشی از این آرای خاکستری که به سوی اصولگرایان سرریز شدند به دلیل نارضایتی از اصلاح‌طلبان و بخشی نیز به دلیل اعتماد و اطمینان قشر خاکستری به اصولگرایان است. بنابراین به لحاظ علمی و جامعه‌شناسی این ادعا که اصولگرایان توانسته‌اند بخشی از اقشار خاکستری را جذب خودشان کنند، یک واقعیت انکار ناپذیر است.

نایب رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه در پاسخ به این سوال که آیا جبهه پایداری در مجلس یازدهم سرمنشا مشکلات و اختلافات می شود یا خیر، توضیح داد: این مسئله بستگی به مدیریت مجلس دارد اگر مدیریت مجلس با سعه صدر برخورد کند و مجموعه نیروها هم سعی کنند یکدیگر را در مجلس اقناع کنند، فکر نمی‌کنم مشکلی پدید بیاید اما اگر سعه صدر نباشد و مدیریت مجلس یک مقدار به سمت جناح‌گرایی حرکت کند، ممکن است چالش‌هایی در تصمیم‌گیری‌ها ایجاد شود.

ترقی خاطرنشان کرد: پایداری‌ها به لحاظ مبانی و اصول، سعی دارند که همیشه صدر را مد نظر داشته باشند و بر روی اصول پافشاری کنند تا زمینه محافظه کاری در میان اصولگرایان کاهش یابد. البته پایبندی به مسائل در تضارب افکار در میان اصولگرایان نافع است و می تواند زمینه تسامح را فراهم کند و برخی از مسائلی را رفع کند که باعث شده بود افرادی روی کار بیایند که دوز اصولگرایی و انقلابی‌گری آنها بسیار پایین بود و مشکلاتی را برای اصولگرایان به وجود آوردند، بنابراین اختلاف نظرها کمک خواهد کرد که این دست از افراد دیگر به مجامع و محافل تصمیم‌گیری، راه پیدا نکنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز