اولین گشتزنی مشترک ترکیه و روسیه در ادلب پس از توافق آتش بس

۱۳۹۸/۱۲/۲۵ - ۱۷:۴۱:۵۴
کد خبر: ۹۷۸۱۸۱
اولین گشتزنی مشترک ترکیه و روسیه در ادلب پس از توافق آتش بس
وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد که در چارچوب توافق آتش بس میان مسکو و آنکارا در شمال غرب سوریه، اولین گشتزنی مشترک نظامیان این کشور و نیروهای مسلح روسیه در استان ادلب سوریه امروز (یکشنبه) آغاز شد.

به گزارش گروه سیاسی برنا،  وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد که نیروهای گشتزنی مشترک روسیه و ترکیه با حمایت جنگنده های دو طرف، فعالیت خود در جاده "M4" در استان ادلب سوریه را آغاز کردند.

وزارت دفاع ترکیه همچنین اعلام کرد که مرکز هماهنگی ترکیه و روسیه تدابیر لازم را برای مقابله با حملات احتمالی به نیروهای گشتزنی و غیرنظامیان منطقه درنظر گرفته است.

روسیه: گشتزنی ها محدود به استان ادلب است

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز (یکشنبه) با انتشار اطلاعیه ای درخصوص آغاز گشتزنی های مشترک این کشور و ترکیه اعلام کرد که این گشتزنی ها تنها به استان ادلب سوریه محدود است.

این وزارتخانه افزود که به دلیل اقدامات تنشزای گروه های تروریستی در منطقه و استفاده از غیرنظامیان ازجمله کودکان و زنان به عنوان سپر انسانی مسیرهای گشتزنی محدود شده است.

وزارت دفاع روسیه تاکید کرد که به ترکیه فرصت داده شده است تا با جداسازی تروریست ها و گروه های مسلح معترض از یکدیگر، شرایط لازم برای گشتزنی در جاده "M4" را مهیا کند.

«رجب طیب اردوغان» و «ولادیمیر پوتین» رییسان جمهوری ترکیه و روسیه پس از افزایش تنش های بی سابقه میان ارتش های سوریه و ترکیه ۵ مارس (۱۵ اسفند) در مسکو به توافق آتش بس در استان ادلب سوریه دست یافتند.

در هفته‌های منتهی به توافق آتش بس، استان ادلب سوریه بر اثر تحرکات تروریست‌های مورد حمایت ترکیه متشنج شده بود. ورود ارتش ترکیه به این منطقه و درگیری آن با نیروهای ارتش سوریه و نیز گلوله باران مناطق پیرامون ادلب ازسوی گروه‌های تروریستی هرچه بیشتر بر تنش ها افزود.

مسکو و آنکارا پس از اعلام توافق آتش بس با صدور بیانیه ای اعلام کردند که طبق توافق گذرگاه امنی در جاده بین المللی "M4" در استان ادلب سوریه ایجاد می شود.

این بیانیه همچنین می افزاید که نظامیان روسیه و ترکیه به صورت مشترک در جاده "M4" (حلقه وصل استان های حلب و لاذقیه) به گشتزنی بپردازند.

 

 

 

 

 


 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز