آمار قربانیان کرونا در انگلیس روند صعودی یافت

۱۳۹۸/۱۲/۲۵ - ۱۹:۰۴:۵۹
کد خبر: ۹۷۸۲۰۵
آمار قربانیان کرونا در انگلیس روند صعودی یافت
وزارت بهداشت انگلیس روز یکشنبه (۲۵ اسفند ۱۳۹۸) اعلام کرد ۱۴ نفر دیگر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند که این آمار بیشترین تعداد تعداد در ۲۴ ساعت گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، بر اساس آمار اعلام شده مجموعا ۳۵ نفر بر اثر کرونا جان باخته و یک هزار و ۳۷۲ نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند. تا دیروز (شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۸) ۲۱ نفر  فوت شده و یک هزار و ۱۴۰ نفر آمار مبتلایان ثبت شده بود.

گزارش‌ها حاکی است که تاکنون ۴۰ هزار و ۲۷۹ نفر در انگلیس آزمایش کرونا انجام داده‌اند که از این تعداد نتیجه ۳۸ هزار و ۹-۷ نفر منفی بوده است.

دولت انگلیس از سوی افکار عمومی تحت فشار زیادی قراردارد که تدابیر سخت‌گیرانه تری را برای مقابله با کرونا به اجرا بگذارد.

گروهی از پزشکان، کارشاسنان علوم ریاضی، زیست شناسی، داروسازی، فیزیک، جانورشناسی، قانون اشتغال و اقتصاد در نامه‌ای سرگشاده به دولت هشدار داده‌اند که سیاست مقابله با کرونا جان بسیاری از انسان‌ها را به خطر می‌اندازد. 

نویسندگان در این نامه اعلام کردند که آمار ابتلا به کرونا در انگلیس تحت کنترل نیست و میلیون‌ها نفر ظرف چند هفته‌ آینده به این ویروس مبتلا می‌شوند. این در حالی که به گفته آنها، سازمان خدمات ملی بهداشت آمادگی مواجهه با حجم بالای بیماران را ندارد.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس هفته گذشته پس از پایان نشست اضطراری با اعضای دولت اعلام کرد که این کشور برنامه‌ای برای بستن مدارس و تعطیلی تجمعات ندارد. وی افزود که سیاست‌های جدید بر اساس شرایط در صحنه اتخاذ خواهد شد و تا وقتی نیاز نباشد، برنامه های محدود کننده اعمال نمی‌شود.

نخست وزیر انگلیس معتقد است که اعمال محدودیت‌های زودتر از زمان مناسب آن، مردم را در دراز مدت خسته خواهد کرد.

مت هنکوک وزیر بهداشت انگلیس صبح امروز (بکشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۸) در گفت وگو با شبکه خبری اسکای از سیاست‌های دولت حمایت کرد و افزود که لایحه جدیدی برای تشدید تدابیر مقابله با کرونا به مجلس ارائه خواهد شد. 

با این حال دانشمندان علوم پزشکی انگلیس معتقدند که با توجه به جدی بودن خطر ابتلا به کرونا، سیاست‌های پیشنهادی دولت هماهنگ و رهگشا نیست.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز