سازمان ملل خواستار همکاری همگانی در مقابله با کرونا شد

۱۳۹۸/۱۲/۲۵ - ۲۰:۴۶:۲۵
کد خبر: ۹۷۸۲۳۴
سازمان ملل خواستار همکاری همگانی در مقابله با کرونا شد
دبیرکل سازمان ملل متحد کووید-۱۹ را بحرانی اثرگذار بر عموم مردم دانست و گفت برای غلبه بر این ویروس باید با یکدیگر همکاری کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، آنتونیو گوترش روز یکشنبه در صفحه توئیتری خود نوشت همه گیری کووید-۱۹ بحرانی است که بر هر کسی اثرگذار است. هرکدام از ما باید سهم خود را با نشان دادن همبستگی با آسیب‌پذیرترین افراد همچون افراد مسن و آنهایی که از مراقبت بهداشتی مطمئن بهره‌مند نیستند، ایفا کنیم.

وی تاکید کرد: با یکدیگر می توانیم بر تهدید ویروس کرونا فائق آئیم.

تاکنون ۱۵۶ هزار و ۴۰۰ نفر در سراسر جهان به این ویروس گرفتار شده‌اند که از این تعداد، پنج هزار و ۸۳۳ نفر جان خود را از دست داده‌اند و ۷۳ هزار و ۹۶۸ نفر هم بهبودی خود را بازیافتند.

بنابراعلام داننشگاه هاپکینز، این رقم در آمریکا به ۲ هزار و ۹۵۲ نفر رسیده است که ۵۷ نفر جان باخته‌اند و ۱۲ نفر هم بهبود یافته‌اند.

برابر آمارهای منتشر شده، بیشترین علت گسترش این ویروس، ارتباط و تعامل اجتماعی است و درصد کمی از آن به مسافرت از خارج از کشور مربوط بوده است.

در ایالت نیویورک هم آمار مبتلایان به این بیماری به ۷۲۹ نفر رسیده است که سه نفر از آنان جان خود را از دست داده‌اند.

شهردار نیویورک هم روز گذشته شرایط حاکم در این شهر را یک شرایط جنگی دانست که تاکنون دولت نتوانسته‌اند تجهیزات لازم را در اختیار آنها قرار دهد.

فرماندار نیویورک هم از مردم این ایالت خواسته است به صورت داوطلبانه در خانه بمانند و از فروشگاه‌ها هم خواسته است به صورت داوطلبانه، تعطیل کنند.

سازمان ملل متحد هم ضمن لغو تمام برنامه‌های جانبی این سازمان، تمام کارکنان خود را دور کار کرد. همچنین نمایندگی کشورهای مختلف مستقر در نیویورک هم نسبت به کاهش فعالیت و تعداد کارکنان خود اقدام کرده‌اند و به صورت شیفتی به نجام اوظایف ضروری خود مبادرت می ورزند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز