نوروزنامه ۹۹؛/ دبیرکل حزب مستقل و اعتدال ایران:

۵۳ نفر از مستقلین وارد مجلس شدند/ دومین فراکسیون مجلس، فراکسیون مستقلین و اعتدال گرایان است

۱۳۹۹/۰۱/۰۳ - ۰۹:۵۵:۴۶
کد خبر: ۹۷۸۲۶۱
۵۳ نفر از مستقلین وارد مجلس شدند/ دومین فراکسیون مجلس، فراکسیون مستقلین و اعتدال گرایان است
دبیرکل حزب مستقل و اعتدال ایران در پیام نوروزی خود گفت: هر چند که برخی از کاندیداهای لیست ما با اصولگرایان و اصلاح‌طلبان مشترک بودند اما در نهایت حدود 53 نفر از افرادی که مورد حمایت حزب مستقل و اعتدال بودند و از این حزب برای تبلیغات استفاده کرده بودند، توانستند وارد مجلس شوند.

«قدرتعلی حشتمیان» نائب رئیس خانه احزاب و دبیرکل حزب مستقل و اعتدال ایران، در ارزیابی عملکرد این حزب در سال 98 به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: سال پرکاری را پشت سرگذاشتیم. به‌رغم اینکه در اساسنامه آمده است جلسات باید به فاصله یک ماه تا 3 ماه برگزار شود اما در حزب مستقل و اعتدال ایران سعی کردیم جلسات را به صورت مستمر و ماهیانه برگزار کنیم‌. همچنین توانستیم در سطح استان فعالیتی داشته باشیم. به دلیل اینکه دفاتر شهرستان‌های ما فعال بودند، در رابطه با شناسایی کاندیداها در یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی، قدم‌های مثبتی برداشتیم و توانستیم ورودی بسیار قوی داشته باشیم.

نائب رئیس خانه احزاب با اشاره به عملکرد جبهه مستقلین اعتدال‌گرایان افزود: به جهت حضور در جبهه مستقلین اعتدال‌گرایان با تعدادی از احزاب و تشکل‌های سیاسی همراه بودیم. جلسات جبهه را هم به صورت سه ماه یک بار داشتیم. اما در ایام نزدیک به انتخابات ضمن اینکه جلسات حزب مستقل و اعتدال به صورت هفتگی برگزار می‌شد جلسات جبهه مستقلین و اعتدال‌گرایان هم 15 روز یک بار، تشکیل می‌شد.

حشمتیان در رابطه با لیست حزب مستقل و اعتدال در انتخابات مجلس تصریح کرد: با توجه به اینکه تعداد زیادی از کاندیداهای مدنظر را رد صلاحیت کردند و حتی مطهری که سر لیست جبهه مستقلین و اعتدال‌گرایان در تهران بود، رد صلاحیت شد، جبهه در آخرین جلساتش تصمیم گرفت، لیست ندهد اما حزب مستقل و اعتدال گرایان ایران طبق مصوبه‌ این جبهه در تهران و مراکز استان‌ها، لیست داد.

دبیرکل حزب مستقل و اعتدال ایران ادامه داد: هر چند که برخی از کاندیداهای لیست ما با اصولگرایان و اصلاح‌طلبان مشترک بودند اما در نهایت حدود 53 نفر از افرادی که مورد حمایت حزب مستقل و اعتدال بودند و از این حزب برای تبلیغات استفاده کرده بودند، توانستند وارد مجلس شوند. لذا با وجود اینکه حدود 200 نفر از نمایندگان مجلس آینده از جناح اصولگرا هستند اما دومین فراکسیون مجلس، فراکسیون مستقلین و اعتدال گرایان خواهد بود و فراکسیون اقلیت هم اصلاح طلبان خواهد بود.

این فعال سیاسی در پاسخ به این سوال که از حزب مستقلین و اعتدال ایران در حوزه تهران کدام چهره‌ها وارد مجلس شدند؟ عنوان کرد: به دلیل ردصلاحیت همه  30 نفری که در لیست اصلی این حزب بودند، لیست جدید را با افرادی بستیم که پایگاه اصلی آنها اصلاح‌طلب و یا اصول‌گرا بود و از میان آنها روح‌الامینی، تقوی، مرحومه رهبر و الهیان توانستند به مجلس راه پیدا کنند. البته افرادی دیگری نظیر مجید انصاری، مصطفی کواکبیان، مقیمی، محجوب و جلودارزاده در لیست ما بودند که رای نیاوردند. اما آن 53 نفری که از مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها با حمایت این حزب وارد مجلس شدند، تعهدنامه مربوط به حزب مستقلین و اعتدال ایران را امضا کردند.

حشمتیان حضور جریان‌های مختلف در مجلس را ضروری دانست و اظهار کرد: به‌رغم اینکه فضا تنگ بود و بسیاری از کاندیداهای مورد نظر حزب مستقلین نتوانستند در صحنه حضور داشته باشند اما با این پیش زمینه که بتوانیم در مجلس یازدهم صدای مردم را به گوش مسئولین برسانیم، در عرصه انتخابات حاضر شدیم.

نائب رئیس خانه احزاب در واکنش به شیوع ویروس کرونا در کشور خاطرنشان کرد: ضمن تشکر و قدردانی از کادر درمانی سراسر کشور که به صورت شبانه‌روز تلاش می‌کنند پیشنهاد می‌کنم ستادهای مبارزه با بحران‌ها در این شرایط از پتانسیل نخبگانی که در احزاب فعالیت دارند، استفاده کنند. در این راستا حزب مستقل و اعتدال ایران و جبهه مستقلین و اعتدال‌‌گرایان ایران برای کمک به دولت در مهار این بحران، آمادگی خود را اعلام می‌کند.

حشمتیان به مناسبت نزدیک شدن به سال نو در قالب پیام نوروزی ضمن آرزوی سال پر خیر و برکت برای ملت ایران افزود:  سال 1398 با وقوع حوادثی نظیر زلزله، سیل و بحث کرونا بسیار سخت بر ملت ایران گذشت. امیدوارم با یاری خدا  مشکل شیوع کرونا نیز حل شود و در سال 1399 مردم بدون هیچ گونه، آلامی در کنار هم باشند. همچنین امیدوارم در سال پیش رو با دولت‌هایی که ایران را در بحث کرونا کمک و همراهی کردند، بیشتر ارتباط داشته باشیم.

دبیرکل حزب مستقل و اعتدال ایران در پایان متذکر شد: آرزومندم  سه جریان اصولگرایان، مستقلین اعتدال‌گرایان و اصلاح‌طلبان با هدف وحدت و اتحاد مجلس یازدهم را تشکیل بدهند و با وجود اینکه اکثریت این مجلس را اصولگرایان تشکیل می‌دهند، بتوانند به صورت فراجناحی عمل کنند و کسی که به عنوان رئیس مجلس انتخاب می‌شود با دولت و قوه قضائیه همکاری کند. سالی پرکار  و بدون درد و رنجی را  برای ملت ایران آرزو می‌کنم و امیدوارم مشکلات اقتصادی که اواخر سال 1398 بر ملت حادث شد، برطرف شود و بیماری کرونا رخت بر بندد و برای همیشه این ویروس، از ایران جمع شود و ملت ایران با صحت و سلامتی بتوانند، در کنار هم باشند و ارتباط ملت و قوای سه‌گانه برای رفع مشکل مردم، رقم بخورد.

نظر شما