رئیس فراکسیون زنان خطاب به رئیس بنیاد رهبران سیاسی زن:

تحریم های خصمانه امریکا، سلامت زنان ایران را به خطر انداخته است

۱۳۹۸/۱۲/۲۶ - ۱۵:۰۷:۴۸
کد خبر: ۹۷۸۵۵۰
تحریم های خصمانه امریکا، سلامت زنان ایران را به خطر انداخته است
رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در پیامی به رئیس بنیاد رهبران سیاسی زن جهان، گفت: کمبود امکانات بهداشتی و پزشکی ناشی از تحریم های غیر قانونی، علاوه بر تهدید سلامت جسمانی زنان و دختران ایران، سلامت روان آنها را با تهدید جدی مواجه ساخته و نگرانی های گسترده ای را ایجاد کرده است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا،«فریده اولاد قباد»  رئیس فراکسیون زنان  مجلس شورای اسلامی در این پیام از سیلوانا کوچ- مهرین، رئیس بنیاد رهبران سیاسی زن جهان خواست که در این شرایط سخت و بحران جهانی، رهبران سیاسی زنان به عنوان شبکه جهانی سیاستمداران زن به وظیفه خطیر خود در خصوص زنان عمل کرده، صدای زنان ایران را در سراسر جهان، گسترانیده و همراستا با اکثرسازمانهای بین المللی و منطقه ای، خواستار رفع سریع تحریم های غیر بشردوستانه و خصمانه امریکا علیه مردم ایران شوند. 

 

متن این پیام بدین شرح است: 

سرکار خانم سیلوانا کوچ- مهرین  

رئیس محترم بنیاد رهبران سیاسی زن جهان 

همان طور که مستحضر هستید شیوع ویروس کرونا، به یک نگرانی عمومی بین المللی تبدیل شده است و بر بیشتر جوامع از جمله جمهوری اسلامی ایران تاثیر گذاشته است. این بیماری همه گیر خطرناک، علاوه بر تاثیرات مضر بر سلامت، اثرات ثانویه بر توسعه اقتصادی و اجتماعی جوامع دارد. بر همین اساس، مهار آن نیازمند تلاشهای هماهنگ و اقدامات مشترک است.  

تحریم های غیر قانونی و غیر بشردوستانه امریکا علیه جمهوری اسلامی ایران به ویژه در حوزه تجهیزات پزشکی، دارویی و سایر ملزومات لازم، تلاش های ایران و جامعه بین المللی را برای مقابله با آن با مشکل مواجه ساخته است. از آنجایی که اصلی ترین مراقبان اصلی بهداشت و سلامت در اکثر جوامع به ویژه جمهوری اسلامی ایران، زنان به ویژه زنان پزشک، پرستاران، پرسنل مراقبت های بهداشتی بوده و نقش محوری در پیشگیری، مراقبت و درمان دارند بیشتر در معرض خطر  این بیماری قرار دارند. به طوری که در بین مبتلایان به این بیماری، تعداد قابل توجهی از زنان از جمله نمایندگان زن مجلس هستند و اخیراً یکی از نمایندگان منتخب زن مجلس بدلیل این بیماری، فوت شد. 

کمبود امکانات بهداشتی و پزشکی ناشی از تحریم های غیر قانونی، علاوه بر تهدید سلامت جسمانی زنان و دختران ایران، سلامت روان آنها را با تهدید جدی مواجه ساخته و نگرانی های گسترده ای را ایجاد کرده است. الان زمان آن فرار سیده است که در این شرایط سخت و بحران جهانی، رهبران سیاسی زنان به عنوان شبکه جهانی سیاستمداران زن به وظیفه خطیر خود در خصوص زنان عمل کرده، صدای زنان ایران را در سراسر جهان، گسترانیده و همراستا با اکثرسازمانهای بین المللی و منطقه ای، خواستار رفع سریع تحریم های غیر بشردوستانه و خصمانه امریکا علیه مردم ایران شوند. 

معتقدیم در این شرایط حساس، حمایت های راهبردی و پاسخگوی سازمانهای مرتبط با زنان، راهبرد مناسبی است که به زنان و دختران ایران کمک می کند تا  ضمن حفظ سلامت خود، توانمندی خود را برای انجام امور و نتیجه موفقیت آمیز و پایدار مقابله با این بیماری همه گیر، تقویت نمایند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز