رییس بیمارستان هاجر نیروی زمینی ارتش:

شرایط بالینی بیماران کرونایی بیمارستان هاجر رو به بهبود است

۱۳۹۸/۱۲/۲۶ - ۱۹:۱۳:۲۶
کد خبر: ۹۷۸۶۵۱
شرایط بالینی بیماران کرونایی بیمارستان هاجر رو به بهبود است
رییس بیمارستان هاجر نیروی زمینی ارتش گفت: خوشبختانه شرایط بالینی بیماران بستری خیلی خوب است و امیدواریم در روزهای آینده آنها را نیز مرخص شوند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ارتش، سوسن عزیزمحمدی روز دوشنبه اظهار داشت: نیروی زمینی، بیمارستان‌های درمانی خود در استان‌های مختلف کشور را در اختیار وزارت بهداشت جهت درمان بیماران کرونا قرار داده است.

وی اضافه کرد: نیروی زمینی ارتش دو بیمارستان را نیز به‌صورت اختصاصی برای درمان بیماران کرونایی در اختیار وزارت بهداشت قرار داده است که شامل بیمارستان هاجر و بیمارستان خانواده ارتش می‌شوند.

رییس بیمارستان هاجر نیروی زمینی ارتش درباره اقداماتی که بیمارستان هاجر انجام داده است، عنوان کرد: در ابتدای ابلاغ ماموریت برای مقابله با کرونا، بیمارستان را از بیماران دیگر تخلیه کردیم و به صورت کامل در زمینه مبارزه با کرونا به درمان این بیماران می‌پردازیم.

عزیزمحمدی افزود: تمام ظرفیت بیمارستان هاجر به چند بخش تقسیم شده است. یک بخش مربوط به افرادی است که نگران و مضطرب هستند، علائم مشکوک به کرونا دارند و باید بررسی شوند.  این افراد به کلینیک تب بیمارستان هاجر که در ورودی بیمارستان قرار دارد، مراجعه می‌کنند. کسانی که به این بخش مراجعه می‌کنند توسط پزشکان بررسی می‌شوند و کارهای آزمایشگاهی صورت می‌گیرد تا اگر سالم بودند به منزل برگردند یا نیاز به بستری دارند.

رییس بیمارستان هاجر نیروی زمینی ارتش ادامه داد: خوشبختانه کمتر از یک درصد از مراجعان بیمارستان هاجر نیاز به بستری داشته‌اند و دو سوم از بیماران نیز با سلامتی به بالین خانواده بازگشته‌اند.

عزیزمحمدی با اشاره به اقدامات درمانی برای افراد بستری در بیمارستان هاجر خاطرنشان کرد: خوشبختانه شرایط بالینی بیماران بستری خیلی خوب است و امیدوار هستیم در روزهای آینده این عزیزان را نیز مرخص کنیم که این مهم با تلاش پزشکان توانمند صورت گرفته است. دکترها و پرستاران در شرایط بحران در کنار مردم می‌مانند و از تمام علم و توانایی شان استفاده می‌کنند تا بتوانند خدمات خوبی را ارائه کنند.

وی از ضرورت اطلاع‌رسانی مداوم درباره بیماری کرونا گفت و ابراز داشت: یکی از معضلات خاصی که در این زمینه داریم عیادت از بیماران است که خیلی‌ها اصرار به این کار دارند اما شرایط بیماری کرونا با توجه به واگیری بسیاری بالا، مناسب این کار نیست.

نظر شما