انتقاد سازمان جهانی بهداشت از عملکرد برخی کشورها در مقابله با کرونا

۱۳۹۸/۱۲/۲۶ - ۱۹:۴۳:۱۲
کد خبر: ۹۷۸۶۵۹
انتقاد سازمان جهانی بهداشت از عملکرد برخی کشورها در مقابله با کرونا
مدیر کل سازمان جهانی بهداشت با انتقاد از عملکرد برخی کشورها در مقابله با کرونا، اعلام کرد که شماری از کشورها اقداماتی مناسب و کافی برای شناسایی موارد ابتلای به این ویروس و مهار آن انجام نمی‌دهند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از شبکه سی.ان.بی.سی، «تدروس ادهانوم» مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در یک کنفرانس خبری ویدیویی و در پاسخ به سوالات خبرنگاران گفت: با آنکه در هفته گذشته شاهد افزایش سرعت شیوع کرونا بوده‌ایم «اما شاهد افزایش آزمایش‌ها، قرنطینه و ردیابی کافی و سریع این ویروس نیستیم».

وی که در ژنو سوئیس در این مصاحبه ویدئوئی شرکت کرده بود، افزود: ما یک پیام ساده برای همه کشورها داریم؛ «آزمایش، آزمایش، آزمایش». هر مورد مشکوکی را آزمایش کنید. اگر جواب مثبت بود، آن فرد را قرنطینه کنید و ببینید تا ۲ روز پیش از آشکار شدن نشانه‌های بیماری با چه کسانی در تماس بوده و آن افراد را هم مورد آزمایش قرار دهید.

به گزارش سی.ان.بی.سی، تدروس مشخصاً از هیچ کشوری نام نبرد اما مقام‌های محلی و ایالتی در آمریکا از عملکرد دولت دونالد ترامپ و «مرکز پیشگیری و درمان بیماری» ایالت متحده بشدت انتقاد کرده‌اند.

مرکز پیشگیری و درمان بیماری در ابتدای شیوع کرونا در آمریکا، تنها از کسانی آزمایش می‌گرفت که اخیراً به چین سفر کرده بودند یا نشانه‌هایی از ابتلا به این ویروس داشتند. 

تعداد مبتلایان به کرونا در سراسر جهان به ۱۷۴ هزار  و ۹۶۵ نفر رسیده که تاکنون ۷۷ هزار و ۸۶۷ نفر از این بیماران بهبود یافته و ۶ هزار و ۶۸۷ نفر نیز فوت کرده‌اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز