خبرگزاری اسپوتنیک:

داعش در برابر ارتش آمریکا جولان می‌دهد

۱۳۹۸/۱۲/۲۸ - ۰۸:۲۵:۲۹
کد خبر: ۹۷۹۱۲۲
داعش در برابر ارتش آمریکا جولان می‌دهد
خبرگزاری اسپوتنیک خبر داد «مقابل چشم و گوش ارتش آمریکا و شبه‌نظامیان "قسد"، عناصر گروه تروریستی داعش قتل و ربایش را ادامه می‌دهند و از ساکنان شرق سوریه مالیات می‌گیرند».

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، خبرنگار خبرگزاری روسی اسپوتنیک در استان الحسکه در شمال شرق سوریه گزارش کرد که عناصر داعش مقابل چشم نظامیان تروریست آمریکایی و همچنین «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) یا همان شبه‌نظامیان کُرد جولان می‌دهند.

اسپوتنیک نوشت، «منابع محلی در دیرالزور (شرق سوریه) گفتند، گروهی مسلح وابسته به گروه تروریستی داعش یکی از جوانان از ساکنان محلی را در ورزشگاهی در شرق استان دیرالزور جایی که نیروهای ارتش آمریکا و گروهک قسد (متحد آمریکا) در آنجا حضور دارند، مقابل چشم مردم اعدام کرد».

طبق این گزارش، این ورزشگاه محلی در شهرک الحوایج در شرق دیرالزور است که روز سه‌شنبه (27 اسفند) یک گروه مسلح از داعش هنگام برگزاری مسابقه‌ای میان شماری از جوانان منطقه وارد آن شدند و یک جوان از ساکنان منطقه را اعدام کردند و جسد او را مقابل چشمان بیش از دویست نفر آتش سپس فریاد زدند «این جزای کسی است که برادرش را تحویل می‌دهد».

اسپوتنیک در ادامه تأکید کرد:‌ زمانیکه گروه تروریستی داعش حکومت ادعایی‌اش در مناطق شرق فرات [شرق سوریه] ساقط شد، به دو گروه تقسیم شد. عده‌ای از آنان به قسد که متحد آمریکاست پیوستند و برخی از آنان حتی تا فرماندهی گروه هم رسیدند اما دسته دوم در مناطق و روستاهای تحت اشغال خودشان به شکل پنهانی یا علنی باقی مانده‌اند و هنوز بروشورهای مخصوص به خود را منتشر می‌کنند. آنها از مردم هنوز مالیات می‌گیرند و آنان را به قتل تهدید می‌کنند و این همه اتفاق جلو چشم و گوش آمریکا اتفاق می‌افتد که ادعا می‌کند با داعش می‌جنگد.

این رسانه روسی نوشت، گروه‌هایی از داعش هنوز در پیرامون چاه‌های نفتی سوریه که آمریکا در حال سرقت ذخایر آن در روستاهای دیرالزور،‌ الحسکه و الرقه است، فعالیت می‌کنند هر چند که ائتلاف بین‌المللی (به رهبری آمریکا) و همراهی قسد ادعا می‌کنند که عملیات‌های امنیتی متوالی را علیه داعش اجرا می‌کنند اما در حقیقت کارهایشان بیشتر اقدامات جنایتکارانه در حق مردم شرق فرات است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز