یک فعال سیاسی اصولگرا:

لغو نکردن تحریم‌ها در شرایط مبارزه با کرونا تراژدی است و باید برای آنها کتاب‌ها نوشت/ انسانیت حکم می‌کند، تحریم‌ها برای یک مدت لغو شوند

۱۳۹۸/۱۲/۲۹ - ۰۵:۵۰:۲۴
کد خبر: ۹۷۹۲۹۳
لغو نکردن تحریم‌ها در شرایط مبارزه با کرونا تراژدی است و باید برای آنها کتاب‌ها نوشت/ انسانیت حکم می‌کند، تحریم‌ها برای یک مدت لغو شوند
یک فعال سیاسی اصولگرا می‌گوید: ما الان هم تحریم هستیم و هم با یک بیماری بسیار وسیع و مسری مبارزه می‌کنیم برای این تراژدی باید حرف‌ها زد و کتاب‌ها نوشت.

«ناصر ایمانی»، فعال سیاسی اصولگرا، درباره مبارزه ایران با ویروس کرونا در شرایط تحریمی کشور و پافشاری آمریکا بر تحریم‌های خود، به خبرنگار خبرگزاری برنا گفت: گاهی اوقات مقامات آمریکایی ژست‌هایی می‌گیرند و می‌گویند تحریم‌هایی که علیه ایران گذاشته‌ایم برای این است که جمهوری اسلامی، نتواند اقدامات خرابکارانه خود را ادامه دهد و می‌گویند ما با ملت ایران هیچگونه مشکلی نداریم، ملت ایران ملت با فرهنگی است و ما آنها را دوست داریم؛ این حرف‌هایی که مقامات آمریکایی مطرح می کنند ممکن است برخی افراد ساده‌دل گول این حرف‌ها را بخورند اما اینطور وقایعی را که خداوند مقدر می‌کند، برای این است که پرده‌های دروغ، نفاق و کذب از هم دریده شود. 

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه این بیماری مردم ایران است، اظهار کزد: کرونا شدیدا مسری است از طرف دیگر شیوع این بیماری به خاطر کوتاهی‌های حکومت نبوده، بلکه همه دنیا دچار آن شده‌اند و نمی‌شود آن را به گردن حکومت برگرداند اما اگر ضعفی در حد کلان است چرا مردم اروپا هم به این ویروس مبتلا می‌شوند به‌رغم این که همه امکانات را دارند. بنابراین در اینجا بحث دولت و حاکمیت مطرح نیست بلکه صرفاً خود مردم مطرح هستند. 

ایمانی با اشاره به تحریم‌ها و همزمانی آن با شیوع ویروس کرونا، عنوان کرد: ملت ایران تنها ملتی است در کل دنیا که با یک ویروس بسیار خطرناک و مسری دست و پنجه نرم می‌کند در حالیکه در شدیدترین تحریم‌های تاریخ بشریت قرار گرفته است. در طول تاریخ 200-300 سال گذشته در کل دنیا نمی‌بینیم که در هیچ مقطع زمانی، هیچ کشوری با این شدت از تحریم‌های خارجی مواجه باشد.

او افزود: ما الان هم تحریم هستیم و هم با یک بیماری بسیار وسیع و مسری مبارزه می‌کنیم برای این تراژدی باید حرف‌ها زد و کتاب‌ها نوشت. مهم نیست در شرایط کنونی چه کسی چه تقصیرهایی داشته که وضعیت تحریم به این نقطه رسیده، حتی اگر برخی بخواهند خیلی بی‌انصافی کنند و حکومت ایران را در همه یا بخشی از این تحریم‌ها مقصر بدانند الان که مردم ایران مثل همه مردم دنیا با یک بیماری بسیار خطرناک مواجه شده‌اند آیا در این شرایط انسانیت، شرافت، عقل، دین، وجدان حکم نمی‌کند تحریم‌ها به صورت موقت، برای یک مدتی یا حتی برای یک‌سری از کالاها برداشته شود؟ 

ایمانی در پایان اظهار کرد: اگر رژیم آمریکا می‌گوید با مردم ایران مشکلی ندارد باید به ملت ایران کمک کند و اجازه دهد تجهیزات و امکانات پزشکی نه به شکل اهدایی بلکه ایران با پول خودش بتواند این اقلام را خریداری کند. مراودات بانکی و اقلام پزشکی حداقل برای این مدت آزاد شود تا مردم ایران بتوانند این دوران را پشت سر بگذارند. اما آمریکا و اروپا این کار را نمی‌کنند و این نهایت دوری آنها از انسانیت است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز