ظریف:

کرونا حقیقت تحریم‌های ظالمانه را برجهان آشکار کرد

۱۳۹۸/۱۲/۲۸ - ۲۰:۰۷:۵۱
کد خبر: ۹۷۹۴۷۰
کرونا حقیقت تحریم‌های ظالمانه را برجهان آشکار کرد
وزیر امور خارجه در یک پیام ویدئویی درباره تحریم‌های ظالمانه و مبارزه مردم ایران با کرونا تاکید کرد: کرونا حقیقت تحریم‌های ظالمانه را برجهان آشکار کرد و تحریمِ سلامت ایرانیان از همان ابتدا در هسته مرکزی تروریسم اقتصادی و تحریم تعبیه شده بود.

به گزارش گروه سیاسی برنا ، به گزارش اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، محمد جواد ظریف افزود: وقتی حق ملتی در دسترسی به دارو، غذا و سایر اقلام بشردوستانه سلب شد، در مقایسه با سایر کشورها در موقعیتی نابرابر و آسیب‌پذیرتر قرار می‌گیرد.

ظریف اظهار داشت: ما برای مبارزه با تحریم و کرونا نیازمند یک خانه‌تکانی ذهنی هم هستیم. این مبارزه به ما لزوم نوسازی در شیوه حکمرانی را آموخت.

وی تاکید کرد: نوروز آنگاه خجسته خواهد شد که ما از بند برخی توهمات در سیاست داخلی و خارجی و نسبت میان این دو رسته باشیم.

 

وزیر امور خارجه تصریح کرد: برای مبارزه با تحریم‌ها باید با همه اشکال گوناگون «خود تحریمی» وداع کنیم و وارد عصر جدید دیپلماسی شویم.

ظریف خاطر نشان کرد: مبارزه ضد کرونایی ملت ما در همین مدت کوتاه، مرز میان ایرانیان مقیم خارج و داخل را از میان برداشته است. ایرانیانِ میهن‌دوست با مشاهده خطر کرونا، مرزبندی‌ها را به کناری نهاده و سلامتی و بقای مردم خود را بر صدر همه مرزبندی‌ها نشاندند. این رویکرد ملی، متقابلاً مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند.

وی افزود: امروز مرزها از خطوط خودی و غیرخودیِ مرسوم نمی‌گذرد، از خطوط مخالف و موافق حاکمیت نمی‌گذرد: هرآن کس که در جانب زندگی هم‌وطنان خود مستقر شده و به‌طور توأمان با مرگ پراکنیِ تحریم‌ها و کرونا مبارزه می‌کند ایرانی است و خودمانی.

وزیر امور خارجه اظهار داشت: من به هم‌میهنان خود در هر نقطه از گیتی عرض می‌کنم که امروز، وطن به کمک شما نیازمنداست؛ بیش از هر زمان دیگر.

ظریف خاطر نشان کرد: امریکا می‌کوشد از طریق افزایش مستمر لایه‌ها و عمق تحریم‌ها، در نهایت کشورمان را به یک جزیره محصور در اقیانوسی از تهدیدها و رنج‌ها تبدیل کند؛ در مقابل؛ نوروزِ پیروز الهام‌بخش ایران است؛ ایران باز می‌آید و برمی‌خیزد و دوباره قفل زندان تحریم را می‌شکند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز