یادداشت؛

ملت ایران در این محک و آزمون تاریخی خوش درخشیدند

۱۳۹۸/۱۲/۲۹ - ۱۵:۰۲:۵۷
کد خبر: ۹۷۹۶۴۳
ملت ایران در این محک و آزمون تاریخی خوش درخشیدند
بهرام قاسمی - سفیر ایران در فرانسه

بنام خداوند جان آفرین

هموطنان عزیز،

نوروز باستانی و طلیعه خجسته بهاران بار دیگر از دل تاریخ، اعصار و فرهنگ و تمدن دیرپا و دیرینه ایران زمین با گذر از فراز و نشیب های پرشمار که آرام و رام و گه به سختی و دشواری تا به امروز همنشین و همراه ماست، باز هم کم کم فرا می رسد تا امروز روزی باز ما ایرانیان را مژده بخش امید و جشن و شادی و سرور نماید.

نوروز امسال و بهاران در حالی آغاز می شود که مردم بزرگ ایران با تمام توان و تلاش مبارزه و مقابله ای بی امان در برابر یک «مهاجم نوپا» و جدید و ناشناخته و چون همیشه اعصار «سلطه جو» که همان کروناویروس خوانده می شود را به انجام می رسانند.

ما ایرانیان همواره در طول قرون متمادی «نوروز و بهاران» را که ریشه تمدن، فرهنگ و اصالت ماست در بزنگاه های سخت تاریخی و حتی بهنگام هجوم بیگانگان، تبدیل به ابزاری برای مقابله و دفاع از کیان کشور و جان و روح و روان ملت خود ساخته ایم.

باشد که با بازآمدن بهار و سال نو و نوروز خجسته، بار دیگر این «هیولای دیو سیرت» ناخوانده و منحوس که «مام میهن» را در اقصی نقاط کشور با تهدید و تحدیدات، معضلات و اضطراب و نگرانی مواجه ساخته است از میان این سرزمین یکتاپرستان رخت بیرون برد.

شایسته است از سوی خود و تمامی همکارانم و پرشمار ایرانیانی که در فرانسه دل و جان در گرو ایران خود و سرنوشت آن دارند، بهترین و خالصانه ترین تبریکات و تهنیت ها را تقدیم بدارم و در این لحظات برای ملت بزرگ، «آگاه و فهیم» ایران آرزوی روزهایی آکنده از آسایش، آرامش، تندرستی و رفاه بنمایم.

لازم می دانم از تمامی پزشکان، پیراپزشکان و پرستاران و کادرهای درمانی فداکار، خستگی ناپذیر و تمام تیم های پشتیبانی در مراکز درمانی تشکر و ایام نوروز را که بی تردید کماکان بر حسب وظیفه انسانی و ذاتی خود در مراکز درمانی و بر بالین بیماران به تیمار آنان و بدور از خانه و کاشانه و عزیزان خود خواهند پرداخت، تبریک و تهنیتی ویژه عرض نمایم و برای آنان سالی سرشار از موفقیت، شادی و تندرستی آرزو کنم.

 جا دارد و باید که با صدایی رسا به «مردم تاریخ ساز و غرور آفرین» کشورم که علیرغم کاستی های بسیار و تحمل برخی محرومیت ها، نبودها و نداشته ها به علت تحریم های غیرقانونی و خلاف موازین بین المللی ایالات متحده آمریکا حتی از دریافت و داشتن تجهیزات اولیه پزشکی – دارویی در اقدامی غیرانسانی که مظهر جنایت بشری است صبورانه، با همت و فداکاری انسانی و خداگونه در تلاشی جمعی با داشته های خویش در مقابله با کروناویروس مقاومت می نمایند، یاد کنم.

و باز باید در نگاهی ژرف و همه جانبه از رفتار خردمندانه و متکی و برخاسته از همان فرهنگ و تمدن ایرانی- اسلامی مردم شریف ایران طی یکماه گذشته به نیکی یاد نمایم.

در میانه همه تصاویر و اخباری که طی هفته های گذشته در سراسر جهان پیرامون رفتارهای شتابزده و هراسان برای هجوم به فروشگاهها و جنون خرید ناشی از ترس و اضطراب و واهمه از آینده ای مبهم و نامعلوم پخش گردید، تصویری از ایران منتشر نشد. اگرچه هر آنجا که چنین اتفاقی نیز افتاد و مردمی که به این ره و راه رفتند را نیز بهانه ای برای سرزنش و خرده گیری نیست. 

اضطراب و ترس و بی اعتمادی در مقابل هیولای ناشناخته و دشمن نادیده و نامرئی و احساس کاستی و ناتوانی، آدمی را هرچه مغرور و متکی به تکنولوژی و قدرت اقتصادی، احتمالاً به این گونه ناهنجاری های اجتماعی سوق می دهد.

اما سرفرازانه باید گفت ملت ایران در این محک و آزمون تاریخی خوش درخشیدند و امیدوارم همچنان چنین باد. 

در انتهای کلام بهترین و خالصانه ترین شاد باش و آرزوهای نیک خود را تقدیم تمامی ایرانیان مقیم فرانسه می نمایم و برای آنان سالی سرشار از موفقیت، شادکامی و کامیابی از ایزد متعال خواستارم.

بهرام قاسمی

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز