نوروزنامه ۹۹؛/ عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

«جهش تولید»، یعنی به توان داخلی نگاه داشته باشیم/ هر قانونی که در رابطه با تولید نیاز بود را اصلاح کردیم

۱۳۹۹/۰۱/۰۲ - ۱۵:۲۸:۴۲
کد خبر: ۹۷۹۸۵۰
«جهش تولید»، یعنی به توان داخلی نگاه داشته باشیم/ هر قانونی که در رابطه با تولید نیاز بود را اصلاح کردیم
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مجلس به دنبال قوانین نرود هر قانونی که در رابطه با تولید نیاز بود را اصلاح کردیم.

«رحیم زارع»، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس و نماینده مردم آباده، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در رابطه با نامگذاری سال ۹۹ به نام «جهش تولید» توسط رهبری گفت: هر کشوری بایستی به سمت مولفه تولید پیش برود زیرا دانایی را به همراه می‌آورد، کشورهای توسعه یافته به سمت تولید با کیفیت، تولیدی که مشتری را راضی کند پیش می‌روند.  زمانی که رهبری فرمودند جهش تولید، یعنی به توان داخلی نگاه داشته باشیم.

او ادامه داد: در بحث حمایت از کالای ایرانی در بهار ۹۸ قانون حداکثر استفاده از تولید داخل را اصلاح و بخش‌هایی را به آن اضافه کردیم. زمانی که سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید داخل بودم از قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر، در صحن مجلس دفاع کردم. زیرساخت‌های قانون‌گذاری مشکلی برای اجرا ندارد متاسفانه در بحث اجرا معطل می‌مانیم و برخی شرایط داخلی و خارجی، مانع اجرا می‌کند. تصمیم‌گیری در کشور ضعیف است. یکی از مولفه‌ها برای جهش تولید، تصمیم‌گیری است و باید شرایط تصمیم‌گیری اصلاح شود.  

نماینده مردم آباده گفت: در بحث رقابت نیز دارای ایراداتی هستیم. در حال حاضر از لحاظ تولید دارای شرایط رقابتی نیستیم. نوسانات نرخ ارز قیمت تمام شده تولید را افزایش داد باید در جهت تولید، فکری به حال قیمت تمام شده کرد. بانک‌ها و دستگاه‌های اقتصادی و حوزه‌های صنعتی و بخش های تولیدی مثل کشاورزی، راه و شهرسازی، وزارت اقتصاد، وزارت صنعت، وزارت نفت و وزارتخانه های زیربنایی باید دست به کار شوند.

او گفت: جهش تولید یکی از اهداف اقتصاد مقاومتی است که خود حضرت آقا طی چند سال گذشته، سیاست های اقتصاد مقاومتی را ابلاغ کردند. ایشان هر ساله بر مبنای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی، سال ها را نامگذاری کردند و زیرساخت‌های تولید به نوعی فراهم شد.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد: مجلس باید در بحث نظارت فعالیت کند و پای کار بیاید. مجلس به دنبال قوانین نرود هر قانونی که در رابطه با تولید نیاز بود را اصلاح کردیم. تولید کشور باید به مرحله‌ای برسد که کیفیت، قیمت و مطلوبیت مورد نظر مصرف کننده را دارا باشد. در خاورمیانه بازار خوبی در بین همسایگان داریم و باید در راستای این شعار و در ادامه مسیر، حرکت کنیم تا موفق شویم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز