فرماندار ایلینوی:

ترامپ فرصت حفاظت از مردم در مقابل کرونا را هدر داد

۱۳۹۹/۰۱/۰۴ - ۰۸:۲۲:۴۷
کد خبر: ۹۸۰۳۹۰
ترامپ فرصت حفاظت از مردم در مقابل کرونا را هدر داد
«جی بی پریتسکر» فرماندار ایلینوی در واکنش به حمله‌های لفظی رییس جمهوری آمریکا گفت: ترامپ فرصت حفاظت از مردم این کشور در مقابل ویروس کرونا را هدر داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از شبکه ان. بی. سی نیوز، پریتسکر در توئیتی نوشت: وقتی که می‌توانستی برای حفاظت از مردم آمریکا و ایلینوی وارد عمل شوی چند ماه فرصت ارزشمند را از دست دادی. به جای اینکه از پشت صندلی‌ات خشم خودت را نشان دهی باید مدیریت یک پاسخ ملی [به کرونا] را بر عهده بگیری.

این فرماندار دموکرات ایلینوی افزود: تست‌های کرونا کجا بود وقتی که به آنها نیاز داشتیم؟ تجهیزات بهداشتی محفاظت از افراد کجاست؟ از توئیتر دست بردار و کارت را انجام بده.

ترامپ یکشنبه در توئیتی نوشته بود: پریتسکر و گروه بسیار کوچکی از فرمانداران معلوم‌الحال و همچنین خبر جعلی سی. ان. ان نباید دولت فدرال را مقصر کمبودهای خودشان بدانند.

پریتسکر به شبکه سی. ان. ان گفته بود که پاسخ ناکافی دولت فدرال به شیوع کرونا باعث شده است ایالت‌ها برای تامین منابع لازم دچار مشکل شوند.

عملکرد ترامپ در مقابله با کرونا با انتقادات فرمانداران دیگری نیز مواجه شده است. «گرچن وایتمر» فرماندار دموکرات ایالت میشیگان یکشنبه در انتقادی از دولت ترامپ گفت: مردم به این دلیل جانشان را از دست می‌دهند چون ما در مقابل شیوع این ویروس آمادگی نداشتیم.

همچنین «بیل د بلاسیو» شهردار نیویورک هم گفته بود: اگر رییس جمهوری وارد عمل نشود، کسانی که امکان زنده ماندن آنها وجود دارد، جانشان را از دست می‌دهند.

«جی اینسلی» فرماندار ایالت واشنگتن در غرب آمریکا، «اندرو کومو» فرماندار ایالت نیویورک و «گاوین نیوسام» فرماندار کالیفرنیا از ترامپ خواسته بودند تا گارد ملی را برای کمک به آنها وارد عمل کند. اما رییس جمهوری آمریکا در روزهای اخیر از آنها خواسته بود تا مستقلا برای تامین تجهیزات پزشکی عمل کنند.  

در نهایت، ترامپ بامداد دوشنبه گفت گارد ملی آمریکا برای کمک به ایالت‌های نیویورک، کالیفرنیا و واشنگتن که با شیوع گسترده ویروس کرونا مواجه هستند، فعال شده است.

بنا بر این تصمیم، نیروی انسانی و منابع بیشتری در اختیار این ایالت‌ها قرار خواهد گرفت.

رییس جمهوری آمریکا اعلام کرد در روزهای آینده تجهیزات پزشکی بیشتری به این ایالت‌ها فرستاده خواهد شد و نیروهای گارد ملی به احداث تاسیسات پزشکی کمک خواهند کرد.

قرار است ۴ مرکز پزشکی با یک هزار تخت بیمارستانی در نیویورک احداث شود. همچنین در کالیفرنیا ۸ مرکز پزشکی با ۲ هزار تخت و در واشنگتن هم چند مرکز پزشکی دیگر با یک هزار تخت ایجاد خواهد شد.

ترامپ گفت که روز یکشنبه با هر ۳ فرماندار دموکرات این ایالت‌ها گفت‌وگوی تلفنی داشته است.

بنا بر آمار دانشگاه جان هاپکینز، تاکنون بیش از ۳۳ هزار و ۷۷ نفر در آمریکا به کرونا مبتلا شده و ۴۱۶ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز