در پاسخ به نامه هنرمندان ایرانی؛

انجمن ملی سینماگران ایتالیا تحریم‌ها علیه ایران در شرایط شیوع کرونا را محکوم کرد

۱۳۹۹/۰۱/۰۴ - ۱۱:۲۰:۵۷
کد خبر: ۹۸۰۴۴۹
انجمن ملی سینماگران ایتالیا تحریم‌ها علیه ایران در شرایط شیوع کرونا را محکوم کرد
انجمن ملی سینماگران ایتالیا (ANAC) ضمن ابراز همدردی با هنرمندان ایرانی و ملت ایران در شرایط اضطراری همه‌گیری جهانی ویروس مهلک کرونا اعمال هر گونه تحریمی علیه ایران را در این شرایط محکوم کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، انجمن ملی سینماگران ایتالیا The Associazione Nazionale Autori Cinematografici  با صدور بیانیه‌ای در پاسخ به نامه اخیر جمعی از هنرمندان ایرانی همدردی خود را با این هنرمندان ایرانی و ملت ایران اعلام می دارد.

همچنین در این بیانیه آمده است: ما در چنین شرایط بحرانی اعمال هرگونه تحریمی را که سبب بروز مشکلات متعدد در ایجاد امکانات مناسب برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا شود، محکوم می کنیم.

این بیانیه که به امضای مدیر انجمن ملی سینماگران ایتالیا فرانچسکو رانیری مارتینوتّی رسیده می افزاید: بیایید بدون در نظر گرفتن تضادهای میان دولت ها دست به دست هم داده و هر چه در توان داریم برای نجات جان انسان ها انجام دهیم. انجمن ملی سینماگران ایتالیا حمایت خود را از نامه هنرمندان ایرانی اعلام می کند و از همه شهروندان تقاضا دارد آن را امضا و برای بازتوزیع بیشتر آن تلاش کنند.

جمعی از هنرمندان ایرانی روز اول فروردین ۱۳۹۹ در پی شیوع ویروس کرونا متنی را خطاب به هنرمندان جهانی منتشر کردند و در آن ضمن اشاره به تحریم‌های علیه ایران اعلام کردند: برای ما هنرمندان ایرانی، اکنون مهم است بدانیم شما هنرمندان جهان درمورد وضعیت بیماران کرونایی، کودکان و سالخوردگان در آستانه ابتلا و کمبودهای خسارت بار جامعه پزشکی ایران در این بحران، چه فکر می‌کنید، چه می‌گویید و چه می‌کنید.

آیا پاسخ ملت ایران به این پرسش تاریخی در شرایطی که راه تنفس‌اش در چنگ یک تحریم جهانی بسته شده- می‌تواند شبیه به پاسخ ملت‌های دیگر باشد؟ آیا این یک توقع منطقی نیست که پاسخ هنرمندان آزاده جهان به پرسش کرونا نیز -در شرایطی که این خطر تا پشت در خانه‌هایشان آمده- پاسخی متفاوت و تاثیرگذارتر از پاسخ سیاستمداران و قدرتمندان باشد؟   

حسین انتظامی، رئیس سازمان سینمایی نیز دیروز (سوم فروردین) در صفحه شخصی خود در توییتر و به زبان انگلیسی و در ادامه پیام هنرمندان ایرانی به هنرمندان سراسر جهان، نوشت: مردم ایران با بحران کرونا و در عین حال تحریم‌های ناعادلانه‌ی تحمیلی روبرو هستند. برای ما مهم است ببینیم درحالی که تعداد زیادی از مبتلایان ما در نوبت درمان به انتظار نشسته‌اند و از کمبود تجهیزات پزشکی رنج می‌برند، آیا اقدام حمایتگرانه‌ای از طرف شما انجام خواهد شد؟

ویروس کرونا یا کووید -۱۹ از اوایل دی گذشته در شهر ووهان استان هوبی چین پدیدار و با گسترش به اکثر کشورها به بحران جهانی تبدیل شد و اکنون بیش از ۱۵۰ کشور در جهان بیمارانی مبتلا به این بیماری دارند که هنوز درمان قطعی برای آن پیدا نشده است. 

بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تا روز یکشنبه سوم فروردین در ایران ۲۱ هزار و ۶۳۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، یکهزار و ۶۸۵ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و هفت هزار و ۹۱۳ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

نظر شما