نماینده مجلس سوریه:

جهان نسبت به رفع تحریم‌های وحشیانه آمریکا اقدام کند

۱۳۹۹/۰۱/۰۴ - ۱۱:۴۰:۵۹
کد خبر: ۹۸۰۴۶۱
جهان نسبت به رفع تحریم‌های وحشیانه آمریکا اقدام کند
نماینده مجلس سوریه، تحریم‌های آمریکا در شرایطی که ویروس مرگبار کرونا جان میلیون‌ها نفر را در کشورهای تحریم شده تهدید می‌کند، جنایت وحشیانه علیه بشریت دانست و از جامعه جهانی خواست نسبت به رفع این تحریم ها اقدام کنند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، " معین نصر " روز دوشنبه در گفت و گو با روزنامه الوطن سوریه اظهار داشت: در این زمان که دنیا برای مقابله با ویروس کرونا بسیج شده‌، آنچه با تحمیل اقدامات اجباری و یکجانبه آمریکا و کشورهای غربی علیه مردم سوریه اتفاق می‌افتد، یک رفتار وحشیانه و جنایت علیه بشریت است.

وی با بیان اینکه در چنین شرایطی سوریه برای مبارزه با کرونا به شدت به واردات دارو و مواد بهداشتی نیاز دارد از مردم دنیا خواست سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا، اتحادیه پارلمان های جهان و سازمان جهانی بهداشت را مجبور به لغو تحریم‌های ناعادلانه کنند.

نماینده مجلس سوریه خطاب به مقامات کشورهای عربی با طرح این پرسش که آیا با وجود گسترش سریع ویروس کرونا منطقی است به تحریم‌های خود دولت و مردم سوریه ادامه دهید؟ از همه مردم و دولت های جهان که ادعای بشریت دارند همچنین سازمان بهداشت جهانی خواست با فوریت تحریم ها علیه سوریه و مردم این کشور را لغو کنند. 

وی ادامه اعمال تحریم های آمریکا را روشی جدید از تروریسم دانست و افزود: همه مردم و دولت‌های جهان که مدعی انجام فعالیت‌های خیرخواهانه برای بشریت و انسان‌ها هستند باید مقابل رفتارهای بی‌رحمانه آمریکا بایستند و مسئولیت پذیر باشند. 

نصر تاکید کرد: ادامه این اقدامات ناعادلانه، غیرقانونی، غیر مذهبی و غیر اخلاقی علیه سوریه و مردم آن، جنایت علیه بشریت است.

وزارت کشور سوریه با اعلام نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا، دستور بسته شدن همه گذرگاه های مرزی با لبنان را صادر کرد.

پیشتر وزارت خارجه سوریه با محکوم کردن اقدام واشنگتن و اتحادیه اروپا در ادامه «تحریم های غیرقانونی» علیه کشورهای درگیر ویروس کرونا، استمرار این اقدام‌ها را «تجاوز آشکار به حقوق بشر» خواند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا به تازگی اعلام کرد، وزیر دفاع دولت «بشار اسد» را به فهرست تحریم‌ها افزوده‌ است.

در همین حال وزارت امور خارجه آمریکا از تحریم ۷ شرکت به دلیل نقض تحریم‌های یکجانبه واشنگتن علیه ایران خبر داد.

مقام های ایران نیز در روزهای اخیر بارها اعلام کرده اند که ادامه تحریم های یکجانبه آمریکا مانع از ارسال کمک ها به این کشور می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز