حکیم، المالکی و الفیاض مخالفت با الزرفی را اعلام کردند

۱۳۹۹/۰۱/۰۴ - ۱۳:۰۹:۱۱
کد خبر: ۹۸۰۴۹۳
حکیم، المالکی و الفیاض مخالفت با الزرفی را اعلام کردند
نماینده فراکسیون «الفتح» (هادی العامری) گفت که «سید عمار حکیم» رهبر جریان حکمت، «نوری المالکی» رهبر دولت قانون و «فالح الفیاض» رهبر جنبش العطاء رسما مخالفت با تکلیف «عدنان الزرفی» برای پست نخست وزیری را به اطلاع رییس جمهوری رسانده اند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «عدنان الفیحان» روزدوشنبه در اظهاراتی در بغداد تاکید کرد که این سه رهبر سیاسی شیعی مخالفت رسمی بیت سیاسی شیعی را با تکلیف شدن الزرفی برای پست نخست وزیری به اطلاع «برهم صالح» رسانده اند.

این نماینده پارلمان افزوده است که رهبران سیاسی شیعه به صالح اطلاع داده اند که موافقت با تکلیف الزرفی برای پست نخست وزیری منوط به موافقت فراکسیون «الفتح» است.

وی خاطر نشان کرد که صالح با تکلیف یک جانبه الزرفی به عنوان نخست وزیر، صلح داخلی را به مخاطره انداخته است.

عضو گروه پارلمانی «صادقون» (عصائب اهل الحق) اضافه کرد که فراکسیون «سائرون» (مورد حمایت مقتدا صدر) نیز به صالح اطلاع داده که شخص رییس جمهوری مسوولیت تبعات تکلیف عدنان الزرفی را برای پست نخست وزیری بر عهده می گیرد.

وی تاکید کرد که در زمان حاضر اکثر رهبران فراکسیون ها در پارلمان عراق مخالف تکلیف الزرفی برای پست نخست وزیری هستند.

رییس جمهوری عراق در ۱۷ مارس گذشته (۲۷ اسفندماه ۹۸) عدنان الزرفی را به عنوان نخست وزیر مامور تشکیل دولت جدید کرد.

الزرفی نماینده پارلمان از فراکسیون النصر به رهبری «حیدر العبادی» است که در کارنامه سابق خود تجربه استانداری نجف را در سه دوره دارد.

این نماینده به دلیل داشتن تابعیت دوگانه «آمریکایی – عراقی» و نزدیکی به آمریکایی ها و متهم به پرونده های فساد در دوره ای که استاندار نجف بوده، با مخالفت بیت سیاسی شیعی در عراق برای تصدی پست نخست وزیری مواجه شده است.

همسویی با سیاست های واشنگتن از جمله در خصوص انحلال الحشد الشعبی و مخالفت با اخراج نظامیان آمریکا از خاک عراق از دیگر علت های مخالفت شدید بیت سیاسی شیعی با مکلف شدن این چهره برای پست نخست وزیری است.

نظر شما