فناوری جدید برای ساخت ماسک ضد کرونا

۱۳۹۹/۰۱/۰۴ - ۱۳:۱۳:۵۳
کد خبر: ۹۸۰۴۹۷
فناوری جدید برای ساخت ماسک ضد کرونا
تارنمای فرانسوی «فوتورا/ Futura» از طرحی رونمایی کرد که بر اساس آن ماسک های ضد کرونای مدل N۹۵ با استفاده از پرینترهای سه بعدی تولید می شوند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، کمبود امکانات پزشکی در مقابله با کرونا، پژوهشگران عرصه فن آوری هایی نوین را به فکر استفاده از پرینترهای سه بعدی برای تولید ماسک های مورد نیاز کادر پزشکی در بیمارستان ها انداخته است.

بر اساس طرحی که تارنمای اخبار علمی فناوری «فوتورا» از آن پرده برداشته است، ماسک های مدل N۹۵ که می تواند تا ۹۵ درصد از انتقال ذرات مضر موجود در هوا جلوگیری کند، توسط پرینترهای سه بعدی تولید می شوند. از مزیت های این نوع ماسک که با استفاده از ترکیب شیمیایی "پروپیلن گلیکول" ساخته شده، قابل شستشو بودن و خاصیت استفاده چند باره آن است.

با توجه به هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره استفاده از ماسک های دست ساز یا ساخته شده از الیاف نامناسب، تولید مستقیم این نوع ماسک در بیمارستان ها بسیاری از مشکلات ناشی از کمبود ماسک برای کادر درمانی را رفع خواهد کرد.

 همچنین با کاربرد این ماسک ها، معضل زیست محیطی پسماندهای ناشی از استفاده از ماسک های معمولی نیز حل خواهد شد. فایل نرم افزاری تولید این ماسک توسط شرکت Copper۳D در فضای مجازی در اختیار کاربران قرار گرفته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز