در پاسخ به نامه رئیس رادیو و تلویزیون چین؛

سفیر ایران در چین: تحریم های آمریکا مانع بزرگی در مبارزه ایران با کرونا است

۱۳۹۹/۰۱/۰۴ - ۲۰:۰۱:۳۶
کد خبر: ۹۸۰۶۲۵
سفیر ایران در چین: تحریم های آمریکا مانع بزرگی در مبارزه ایران با کرونا است
سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین در نامه ای با قدردانی از پیام همدردی «شن هایی شیونگ» رئیس رادیو و تلویزیون چین با مردم و دولت ایران در مورد شیوع ویروس کرونا، با اشاره به اقدامات مناسب تهران در مبارزه با ویروس کرونا نوشت «تحریم های یکجانبه و غیرانسانی آمریکا مانعی بزرگ در تلاش های ایران در مقابله با این ویروس است».

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «محمد کشاورز زاده» در پاسخ به نامه رئیس رادیو و تلویزیون چین با بیان اینکه «پیام همدردی جنابعالی با دولت و ملت ایران واصل شد»  آورده است: تلاش های جمهوری اسلامی ایران در راستای مبارزه با کرونا مورد تایید سازمان بهداشت جهانی قرار گرفته است و «امیداوریم بزودی شاهد غلبه بر این بیماری مسری باشیم».

وی «موفقیت جمهوری خلق چین در مهار ویروس کرونا را مایه خرسندی عنوان کرد» و افزود: تجربیات موفق این کشور در کنترل کرونا، برای سایر کشورهای دنیا نیز قابل استفاده است جمهوری اسلامی ایران از ابتدای شیوع ویروس کرونا در چین با حمایت از دولت و مردم این کشور در کنار مردم چین ایستاد در این روزها ما شاهد دریافت کمک ها و پیام های همدردی وسیعی از اقشار مختلف چین هستیم که «باعث دلگرمی ما در مبارزه با ویروس کرونا است کرونا با تمام مصائب بوجود آورده، باعث تحکیم ارتباطات و همکاری های ایران و چین شده است».

کشاورز زاده تصریح کرد: سفارت جمهوری اسلامی ایران بار دیگر آمادگی خود جهت گسترش همکاری ها با جمهوری خلق چین، بویژه همکاری با گروه رسانه ای چین را اعلام می دارد.

سفیر ایران در چین در پایان از زحمات رئیس رادیو و تلویزیون چین و همکاران وی بویژه  بخش فارسی رادیو بین الملل جهت تهیه برنامه هایی برای حمایت از ایران در مبارزه با کرونا قدردانی کرده است.  

نظر شما