حشد الشعبی خروج نیروهای آمریکایی از پایگاه های الانبار را تکذیب کرد

۱۳۹۹/۰۱/۰۴ - ۲۰:۴۴:۵۵
کد خبر: ۹۸۰۶۳۱
حشد الشعبی خروج نیروهای آمریکایی از پایگاه های الانبار را تکذیب کرد
«قصی الانباری» از مسئولان الحشد الشعبی روز دوشنبه با تکذیب عقب نشینی نیروهای آمریکایی از پایگاه های خود در استان الانبار گفت که آمریکایی ها در حال انجام مانور نظامی برای افزایش نیروهای خود در عین الاسد بودند و در این زمینه اقدام های جدیدی را در صحرای الانبار برای محافظت از عناصر داعش انجام دادند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، الانباری در گفت و گو با خبرگزاری المعلومه افزود که آمریکایی ها از پایگاه های خود در الانبار عقب نشینی نکردند، بلکه آنها قوای رزمی خود را در پایگاه عین الاسد تقویت و نیروهای جدید اضافه کردند.

وی گفت که پس از موشک باران پایگاه التاجی در شمال بغداد، آمریکایی ها نیروها و تجهیزات نظامی خود را در عین الاسد تقویت کردند.

الانباری با یادآوری اینکه نیروی هوایی آمریکا همچنان به ماموریت های هوایی در الانبار برای تحریک الحشد الشعبی و تأمین تحرکات داعش در صحرای این استان ادامه می دهد، افزود که نیروهای آمریکایی اکنون  برای محافظت از اعضای گروه تروریستی داعش در صحرای الانبار وارد عمل شده اند.

کمیته رسانه ای امنیت عراق  همچنین پنجشنبه گذشته اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور پس از خروج ائتلاف بین المللی، کنترل و اداره یک پایگاه نظامی در استان الانبار را به دست گرفتند.

در بیانیه کوتاه کمیته رسانه ای امنیت عراق بدون اشاره به نام این پایگاه آمده است که نیروهای امنیتی عراق پس از عقب نشینی ائتلاف بین المللی، مدیریت و اداره این پایگاه را در الانبار با تمام تجهیزات نظامی موجود در اختیار گرفتند.

پیشتر نیز برخی منابع خبر دادند که نیروهای ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکایی از پایگاه «الفوسفات» در شهر القائم استان الانبار خارج شدند و آن را به ارتش عراق تحویل دادند.

«کریم علیوی» عضو فراکسیون بدر و کمیته امنیت و دفاع مجلس عراق نیز روز شنبه  فاش کرد که عقب نشینی نیروهای آمریکایی از پایگاه «القائم» در غرب استان الانبار جنبه نمایشی و ظاهری دارد.

وی گفت که این یک اقدام غیر واقعی و عملیات جابه جایی صوری با هدف استقرار دوباره نیرو است.

علیوی توضیح داد که القائم پایگاهی کوچک است و نظامیانی که آنجا را ترک کردند راهی پایگاه‌های دیگر به ویژه عین الاسد شدند و لذا این عقب‌نشینی واقعی نیست و موضوع مربوط به جابه جایی نیروها است.

همچنین امروز دوشنبه یک مقام سیاسی در الانبار (غرب عراق) عنوان کرد که نیروهای آمریکایی برای استقرار سامانه دفاع موشکی پاتریوت در عراق، تصمیم به ایجاد پایگاه نظامی جدید در غرب این استان گرفتند و این نشان می دهد که آمریکایی ها به منظور آغاز ساخت پایگاه، در این منطقه کاوش کرده اند.

خبرگزاری «المعلومه» به نقل از این مقام نوشت که نیروهای آمریکایی به منظور استقرار سامانه دفاع موشکی پاتریوت برای محافظت از پایگاه هوایی «عین الاسد» و دیگر مقرهای خود در غرب عراق در برابر حملات احتمالی، تصمیم دارند پایگاه جدیدی در منطقه «ام سمیچ» در شمال بخش البغدادی در شهرستان  «هیت» استان الانبار بسازند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز