جانسون به دلیل شیوع کرونا برای خود جانشین تعیین کرد

۱۳۹۹/۰۱/۰۴ - ۲۰:۴۷:۰۱
کد خبر: ۹۸۰۶۳۲
جانسون به دلیل شیوع کرونا برای خود جانشین تعیین کرد
بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس از ترس ابتلا به ویروس کرونا و ضرورت قرنطینه کردن خود، وزیر امور خارجه را به عنوان جانشین و متولی موقت دولت تعیین کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، یک سخنگوی دفتر نخست وزیری انگلیس روز دوشنبه (۴ فروردین ۱۳۹۹) اعلام کرد که دومینیک راب در صورت ابتلای جانسون به کرونا سکان دولت را بر عهده خواهد گرفت. وی همچنین افزود که برای رعایت توصیه‌های بهداشتی و فاصله ایمنی، نشست فردا (سه شنبه) اعضای دولت به صورت ویدیویی برگزار خواهد شد.

به گفته سخنگوی دفتر نخست وزیری، مشاور بوریس جانسون در امور برگزیت نیز به دلیل بروز علائم ابتلا به کرونا خود را قرنطینه کرده است. او با این حال تاکید کرد و یادآور شد که دوره انتقالی پسابرگزیت یعنی زمانی که پایبندی انگلیس به قوانین اتحادیه اروپا به طور کامل متوقف می‌شود، طبق توافق صورت گرفته در تاریخ ۳۱ دسامبر ۲۰۲۰ (۱۱ دی ۱۳۹۹) به پایان خواهد رسید. 

هفته پیش نیز گزارش شد که مذاکره‌کننده ارشد «برگزیت» از سوی شورای اروپا به ویروس کرونا مبتلا شده است. «میشل بارنیه» در توئیتی نوشت؛ نتیجه آزمایش او درباره ابتلا به کرونا مثبت گزارش شده و به همراه سایر همکارانش طبق توصیه‌های بهداشتی عمل خواهد کرد.

دومین دور مذاکرات انگلیس و اتحادیه اروپا درباره آینده‌ همکاری‌های دو طرف در دوره پسابرگزیت قرار بود چهارشنبه هفته گذشته در لندن از سر گرفته شود. سخنگوی دفتر نخست وزیری انگلیس گفت پیش‌نویس توافق تجارت آزاد و اسناد مربوط به بندهای حقوقی آن در آینده نزدیک طبق برنامه تبادل خواهد شد.

انگلیس تا آخر سال جاری میلادی و در چارچوب دوره موسوم به انتقالی تابع قوانین اتحادیه اروپاست. پس از آن تمام مناسبات چهار دهه گذشته میان دو طرف متوقف خواهد شد. دو طرف مایل هستند تا پیش از پایان این دوره درباره نحوه ادامه همکاری‌ با یکدیگر به توافق برسند.  دور نخست مذاکرات پسا برگزیت دو هفته پیش آغاز شد اما بدون نتیجه ملموسی به پایان رسید. 

اتحادیه اروپا با توجه به بحران کرونا که تاکنون جان بیش از ۱۵۰ هزار نفر در سراسر جهان را گرفته، مایل است که دوره انتقالی تمدید شود. با این حال انگلیس بر اجرای جدول زمان بندی توافق شده تاکید دارد.

نظر شما